تلفیق نقاشی‌های کلاسیک با دنیای مدرن

تلفیق نقاشی‌های کلاسیک با دنیای مدرن


منبع: فوت و فن

135

1400/8/12

12:17


از ماه آوریل همین سال مایکل تیبالت عکاسی مدرن را با نقاشی های کلاسیک ترکیب کرده و آنها را در اینستا گرام خود قرار داده است.

همه چیز با ون گوگ شروع شد: من آن را روی یک پرتره فشن قرار دادم اما همچنان احساس می‌کردم چیزی کم است. به همین علت به کارم یک فریم اضافه کردم و نور و رنگ را تنظیم کردم. اولین کار را در اینستاگرامم پست کردم که با استقبال خوبی مواجه شد … به همین دلیل نمونه‌های دیگری هم درست کردم. این مدیر فروش که در شمال شرقی فرانسه زندگی می‌کند، تا کنون در حدود ۱۰۰ عکس ساخته است. او می‌گوید: بعضی از کارهای من نسبت به بقیه سورئال‌تر هستند. من آنهایی را که تنظیمات کمی نیاز دارند و در آنها همه چیز به همه چیز می‌آید را بیشتر از بقیه دوست دارم، آنهایی که بدیهی‌تر هستند.

به نظر می‌رسد که مایکل تیبالت به کارهای ون گوگ علاقه خاصی داشته باشد. همانطور که در ادامه خواهید دید خیلی از آثار این هنرمند ترکیب کارهای ون گوگ هستند. ونسان ون گوگ یا فینسنت ویلم فان خوخ (به هلندی) یک نقاش پسا دریافتگر هلندی بود که کارهایش تاثیر گسترده‌ای بر هنر قرن بیستم داشت. کارهای او شامل پرتره‌ها، خودنگاره‌ها، مناظر، طبیعت بی‌جان، سروها، مزارع گندم و گل‌های آفتابگردان است. او از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دهه دوم زندگی‌اش نقاشی نکرد. او بسیاری از کارهای شناخته ‌شده‌اش را در دو سال آخر زندگی‌ خود تکمیل کرد.

آمادئو مودیلیانی نقاش دیگری است که توجه مایکل تیبالت را بیشتر از بقیه به خود جلب کرده. آمادئو کلمنته مودیلیان نقاش و مجسمه ساز برجسته یهودی تبار ایتالیایی بود. شاخصه آثار مدرن او چهره‌های ماسک مانند پرتره‌هایی بود که درازی و لاغریشان اغراق شده بود.

۱- دوشیزه هفت گناه، توسط فرانسیسکو رومرو زافرا

۲- پرتره پالت جوردین، توسط آمادئو مودیلیانی

۳- سلف پرتره (تصویری که نقاش از خود بکشد)، توسط ونسان ون گوگ

۴- زنی جوان در لباسی کلاسیک یک رز قرمز را نگه داشته، توسط جورج بلانگر

۵- سلف پرتره، توسط ونسان ون گوگ

۶- پرتره مردی با یک کلاه، توسط آمادئو مودیلیانی

۷- لا بله فرنیر، توسط لئوناردو داوینچی

۸- بوسه، توسط فرانسیسکو هیز

۹- ل اینوسنس، توسط ویلیام آدولف بوگرو

۱۰- زنی با کروات سیاه، توسط آمادئو مودیلیانی

۱۱- پرتره‌ای از زنی با کلاه، توسط آمادئو مودیلیانی

۱۲- سلف پرتره، توسط ونسان ون گوگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو