توزیع و فروش واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

منبع: برترین ها

56

1400/8/12

13:16


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از فروش واکسن آنفلوآنزای ایرانی از اواخر هفته در داروخانه‌ها خبر داد.

ایسنا: دکتر سید حیدر محمدی، گفت: واکسن آنفلوآنزا امسال دو تامین کننده خارجی داشته است که وارد بازار شده و توزیع شده است. دو تولید کننده داخلی هم داریم که ان شاءالله واکسن‌هایشان تا آخر هفته جاری وارد بازار می‌شود و مردم می‌توانند واکسن را از داروخانه تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه نوع تولید داخل و وارداتی با یکدیگر تفاوتی ندارند، تاکید کرد: چون استانداردهای ما برای تولید داخل و وارداتی در یک سطح است، قطعا نمونه‌های تولید داخل هم نسبت به نمونه خارجی نقصانی ندارد و ما این اطمینان را می‌دهیم که واکسن آنفلوآنزای داخلی از نظر اثربخشی همان اثربخشی نمونه وارداتی را داشته باشد. 

محمدی تاکید کرد: قیمت واکسن آنفلوآنزای وارداتی که با ارز نیمایی تامین شده است ۱۷۰ هزار تومان است که بخشی از آن را معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای گروه‌های پر ریسک به شکل رایگان توزیع می‌کنند و نوع داخلی واکسن نیز هنوز قیمتش ابلاغ نشده است اما قطعا قیمت پایین‌تری خواهد داشت‌.

این درحالیست که دکتر علی فاطمی - نایب انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا، قیمت واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها را ۲۰۶ هزار تومان اعلام کرد که نسبت به سال قبل حدود پنج برابر افزایش قیمت داشته و همین موضوع باعث استقبال کم مردم برای تهیه این واکسن شده است.
نایب انجمن داروسازان ایران همچنین قیمت واکسن سه ظرفیتی را ۱۵۶ هزار تومان اعلام کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو