گفتگو با علی‌اکبر قربانی، عضو شورای ارکستر ملی ایران | تالار دهلوی از بهترین آکوستیک‌های امروز ایران است | جلد دوم کتاب ارکستراسیون منتشر می‌شود

105

1400/8/12

13:31


علی‌اکبر قربانی درباره افتتاح تالار دهلوی در بنیاد رودکی و فعالیت‌های این روزهای خود سخن گفت.

گفتگو با علی‌اکبر قربانی، عضو شورای ارکستر ملی ایران | تالار دهلوی از بهترین آکوستیک‌های امروز ایران است | جلد دوم کتاب ارکستراسیون منتشر می‌شود

گروه موسیقی هنرآنلاین: علی‌اکبر قربانی، آهنگساز و عضو شورای ارکستر ملی ایران درباره افتتاح تالار دهلوی در بنیاد رودکی به هنرآنلاین گفت: باتوجه به اینکه ارکسترهای ما همیشه مشکل جای تمرین دارند، افتتاح این سالن اتفاق بسیار خوبی است، مخصوصا برای ارکسترهای ملی و سمفونیک که آنجا در حال تمرین کردن هستند. چراکه این مشکل همیشه بوده است.

وی افزود: خوشبختانه تالار استاد حسین دهلوی با دقت خوبی ساخته شده است. شخصا در افتتاحیه این سالن حضور داشتم و اجرایی را که آنجا برگزار شد از نزدیک دیدم و شنیدم؛ باید بگویم یکی از بهترین آکوستیک‌های حال حاضر کشور در این سالن تعبیه شده که خیلی با دقت روی آن کار کردند. به صورتی که هم معماری خوبی دارد هم از لحاظ آکوستیک دارای شرایط خوبی است.

قربانی با بیان اینکه نام استاد دهلوی به پیشنهاد حسین علیزاده روی این سالن گذاشته شده است، گفت: این نام‌گذاری اقدام بسیار درستی است. به هر حال آقای دهلوی یکی از استادان بزرگ ما هستند و جزو افراد تاثیرگذار موسیقی ایران به شمار می‌آیند. بنابراین از نظر من هر سالن موسیقی که افتتاح می‌شود باید نام یکی از استادان موسیقی روی آنها گذاشته شود تا آنها فراموش نشوند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره فعالیت این روزهای خود گفت: اکنون در حال کامل کردن کتاب ارکستراسیون هستم که جلد اول آن با پرداختن به سازهای زهی و نحوه نوشتن برای این سازها سال ۹۶ منتشر شد و جلد دوم آن با پرداختن به سازهای بادی چوبی امسال منتشر می‌شود. جلد سوم در مورد سازهای بادی برنجی و جلد چهارم هم درباره ترکیب یک ارکستر سمفونیک کامل است که در حال کار روی آنها هستم تا در سال‌های آینده برای انتشار آنها اقدام کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو