زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی ممنوع

70

1400/8/12

15:16


زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی می تواند سلامت بدن را به خطر انداخته و عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی ممنوع

به گزارش بهداشت نیوز، زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی ممنوعرئیس اداره تحقیق توسعه و آموزش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره مصرف بیش از اندازه دارو‌های گیاهی هشدار داد و گفت: امسال ۳۵ نفر بر اثر مسمومیت با این دارو‌ها راهی بیمارستان شدند.

دکتر وریا رحیمی گفت: گیاهان دارویی باید زیر نظر پزشک مصرف شود چرا که گیاهان دارویی هم می‌توانند به اندازه دارو‌های شیمیایی باعث مسمومیت شوند.

وی افزود: زیاده روی در مصرف دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی می‌تواند عوارض جدی برای کبد، کلیه، قند، فشار خون و حساسیت‌های پوستی به همراه داشته باشد.

دکتر رحیمی گفت: تداخل مصرف دارو‌های گیاهی با دارو‌های شیمیایی نکته مهمی است که باید به آن توجه شود چرا که گیاهان دارویی می‌توانند اثر دارو‌های شیمیایی را تقویت کنند یا اثرشان را کاهش دهند که در بیماران قلبی، دیابتی و فشار خون موضوع خطرناک است.

وی افزود: هر نوع فراورده گیاهی که فرد بیمار استفاده می‌کند باید حتما به پزشک داروساز یا پزشک متخصص اطلاع دهد تا از آسیب‌ها و عوارض آن جلوگیری شود.

رئیس اداره تحقیق توسعه و آموزش‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی افراد با شروع فصل سرما مصرف دمنوش‌ها را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند، اما باید در مقدار مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی گفت: علاوه بر گیاهان دارویی برخی ازگیاهان تزیینی نیز می‌توانند باعث مسمومیت شوند.
رحیمی افزود: یکی از این گیاهان تزیینی دیفن باخی است که برگ‌های سمی دارد و باید از تماس پوستی با آن پرهیز شود همچنین مراقب کودکان باشیم تا دچار مسمومیت با آن نشوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو