آیا بازنشسنگان به حق‌شان می‌رسند؟

منبع: برترین ها

72

1400/8/13

09:48


یک فعال صنفی بازنشستگان از عدم دائمی شدن همسان‌سازی انتقاد کرد.

خبرگزاری ایلنا: لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، فراز و نشیب‌های بسیاری طی کرده اما هنوز به تصویب نرسیده، حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان) در ارتباط با همسان‌سازی و لایحه‌ای که تصویب نشد؛ به خبرنگار ایلنا می‌گوید: رئیس جمهور می‌گوید برای اداره کشور هیچ بن بستی وجود ندارد و همه وزیران و اجزای دولت باید هماهنگ و به گونه‌ای کار کنند که کارشان مکمل یکدیگر باشد. ما بازنشستگان، بعد از سال های مدید که از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گذرد، هنوز حقوق‌هایمان ناهمسان با شاغلین است. این در حالیست که ماده ۳۰ قانون برنامه ششم، به صراحت دولت را موظف کرده که بررسی‌های لازم را در این مورد انجام داده و موارد را برای اجرای قانون فراهم نماید. نکته این است که این مورد بایستی قبل از اتمام برنامه ششم صورت گیرد.

او ادامه می‌دهد: به رغم اینکه برای اجرا شدن ماده ۳۰ بازنشستگان مرارت‌ها کشیده‌اند، اینک با گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه بن بستی وجود دارد و همین بن بست مانع احقاق حق ما شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که ما منابع اعتباری نداریم و خلق پول هم نمی‌کنیم. یعنی به صراحت می‌گوید اسکناس چاپ نخواهیم کرد و منبعی هم برای همسان‌سازی نداریم. البته، در مورد رتبه بندی معلمان هم همین حرف‌ها را زد که با واکنش معلمان مواجه و امروز رتبه بندی در شرف اتمام است.

به گفته وی، رتبه بندی با اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی دارد تصویب می‌شود اما همسان سازی که اعتبار بسیار کم‌تری از آن نیاز دارد، معطل مانده است.

سوری می‌افزاید: اینک ما بازنشستگان با دو کلام مخالف یکدیگر مواجهیم: رئیس جمهور می‌گوید بن بستی وجود ندارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار می‌دارد که منبعی نداریم و خلق پول هم نمی‌کنیم. در این میان، تکلیف ما بازنشستگان که شاهد تبعیض هستیم، به راستی چیست؟ آیا بن بست وجود دارد و ما به حقمان نمی‌رسیم، یا خیر، بن بستی وجود ندارد و ما هر چه زودتر به حقمان می‌رسیم؟ کدام یک واقعاً درست است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو