جایخی میوه‌ای برای مهمانی‌ها بسازید!

جایخی میوه‌ای برای مهمانی‌ها بسازید!


منبع: فوت و فن

145

1400/8/13

15:35


جایخی میوه‌ای برای مهمانی‌ها بسازید!

با این ایده خلاقانه جایخی و جای نوشیدنی باشکوهی با گل و میوه برای مهمانی‌هایتان درست کنید!

 

برای آماده کردن این سبد هیجان انگیز یخی آماده اید؟ برای مهمانی بعدی‌تان دنیایی از رنگ و تازگی بر سر سفره دارید! بسته به فصلی که می‌خواهید این سبد زیبا را درست کنید، گل‌ها و میوه‌های مختلفی در دسترس دارید.

به چه وسایلی نیاز داریم؟

  • ۲ سطل پلاستیکی با اندازه‌های مختلف
  • آب یا آب مقطر
  • گل (هر گلی که دلتان می‌خواهد)
  • برش‌های میوه (سعی کنید حداقل از دو میوه مختلف استفاده کنید)
  • نعنا
  • حوله

دست به کار شویم!

 

– مرحله اول

گل‌هایی زیبا و مستحکم، مانند رز یا ژربرا، انتخاب کنید. گل‌های دیگر مانند ادریسی ممکن است در آب از هم بپاشند. ساقه گل را به طور کامل جدا کنید و میوه‌ها را برش‌های نازک بزنید.


– مرحله دوم

قسمت چالش بر انگیز قضیه اینجاست که با ریختن آب روی میوه‌ها و گل‌ها آنها می‌خواهند روی آب شناور شوند. برای اینکه مطمئن شوید گل و میوه در همه یخ‌تان دیده می‌شود و فقط در سطح آن جمع نمی‌شود، سبد یخی‌تان را در ۳ مرحله درست کنید. اول کف سبد را آماده می‌کنیم.

برای شروع سطل پلاستیکی بزرگ تر را با ۵ سانتی متر آب پر کنید. اگر از آب مقطر برای این کار استفاده کنید، یخ به دست آمده شفاف تر خواهد بود. حالا برش‌های میوه را در آب بریزید. سعی کنید چنتایی از آنها کنار دیواره‌های سطل باشند. حالا سطل را برای چند ساعت یا از شب تا صبح درون فریزر بگذارید.


– مرحله سوم

سطل بزرگ را از فریزر خارج کنید و سطل کوچک را درون آن و بالای سطح یخ قرار دهید و داخل آن را با سنگ پر کنید تا وزن سنگ‌ها آن را نگه دارد. در فاصله بین دو سطل مقداری گل و میوه بریزید گل‌ها را طوری قرار دهید که سطح‌شان به سمت بیرون باشد. حالا مقداری آب در فاصله بین دو سطل بریزید. سطح آب باید نصف ارتفاع گل‌ها و میوه‌ها باشد. دوباره سطل‌ها را برای چند ساعت یا از صبح تا شب درون فریزر قرار دهید.


– مرحله چهارم

سطل‌ها را از فریزر در بیاورید و آخرین لایه گل و میوه را به آن اضافه کنید. حالا مقداری آب روی آنها بریزید. سطح آب باید تا بالای سطح گل‌ها و میوه‌ها باشد. دوباره سطل را در فریزر بگذارید.


– مرحله پنجم

وقتی تمام مخلوط یخی‌تان یخ زد و خوب سفت شد، وقت دیدن مجسمه یخی‌تان است! سنگ‌ها را از درون سطح کوچک بیرون بیاورید و درون آن آب سرد بریزید. بعد از چند دقیقه سطل کوچک درونی راحت خارج می‌شود.


– مرحله ششم

سطل بزرگ تر را درون سینک قرار دهید و برای مدت کوتاهی، آب سرد روی دیواره‌ها بیرونی آن بریزید. به آرامی یخ درون سطل را تکان دهید و بعد از مدت کوتاهی سبد یخی‌تان از سطل بزرگ جدا شده و  خارج می‌شود. مراقب باشید! سبد یخی لیز و سنگین است پس حواستان باشد که از دست‌تان نیوفتد و زحمات‌تان هدر نرود!


– مرحله هفتم

یک ظرف بزرگ تهیه کنید. ظرف باید توانایی نگهداری سبد یخی را داشته باشد. یک یا دو حوله تمیز در کف آن قرار دهید. بعد از چند ساعت که سبد یخی‌تان در دمای محیط شروع به ذوب شدن کرد، حوله‌ها آب اضافی آن را جذب می‌کنند و مانع لیز خوردن و آبکی شدن سبدتان می‌شوند.

حالا سبد را روی ظرف قرار دهید و درونش را با نوشیدنی، میوه و یا هر چیز دیگری که می‌خواهید خنک بماند، پر کنید. در آخر می‌توانید اطراف ظرف را با گل و میوه‌های باقی مانده تزیین کنید!

با این ایده زیبا در مهمانی‌هایتان بدرخشید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو