طرز تهیه کیک مایونز شکلاتی

طرز تهیه کیک مایونز شکلاتی , کیک با سس مایونز شکلاتی

کیک ماونیز شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که طعم بسیار جذاب و خاص دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مایونز شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک مایونز شکلاتی
آرد قنادی۲ پیمانه
پودر کاکائو⅔ پیمانه
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ و ⅔ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
سس مایونز۱ پیمانه
آب۱ و ⅓ پیمانه

طرز تهیه کیک مایونز شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک مایونز شکلاتی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی و روغن چرب کننده کیک به طور کامل پوشش داده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس دو مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با دور تند همزن برقی مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شده و بافت شان کشدار شود. در ادامه سس مایونز را به همراه آب به کاسه اضافه می کنیم و با دور کند همزن مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، ترکیب ارد را در دو مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را درون طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه با خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می کنیم تا متوجه شویم کیک به طور کامل پخته است.

مرحله ششم

در صورتی که چیزی به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک ما آماده است و می توانیم آنرا از فر خارج کنیم. در ادامه کیک را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و به شکل دلخواه برش می زنیم.