گریه گروهبان آمریکایی در خلیج فارس

منبع: ایران آرت

61

1400/8/13

17:11


یک گروهبان آمریکایی را نشان می‌دهد که وقتی متوجه جسد دوستش در نزدیکی خود می‌شود، به شدت گریه می‌کند.

ایران آرت: عکسی از جنگ آمریکا در خلیج فارس، سوژه این هفته برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» شبکه هیسپان تی‌وی (اولین شبکه تلویزیونی اسپانیایی‌زبان ایران) می‌شود.

به گزارش ایسنا، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به بررسی آن می‌پردازد، در این قسمت عکسی از دیوید ترنلی، عکاس مشهور آمریکایی را از جنگ آمریکا در خلیج فارس که سربازان آمریکایی بسیاری در آن کشته و زخمی شدند، بررسی می‌کند.

این عکس، یک گروهبان آمریکایی را نشان می‌دهد که وقتی متوجه جسد دوستش در نزدیکی خود می‌شود، به شدت گریه می‌کند.

دیوید ترنلی در ۲۲ ژوئن ۱۹۵۵ در ایالت ایندیانا آمریکا متولد شد. او یکی از بهترین عکاسان و روزنامه‌نگاران دنیاست و در سال ۱۹۹۰ به دلیل عکس‌های تاریخی خود از قیام در چین و اروپای شرقی جایزه پولیتزر گرفت. در سال ۱۹۸۸ هم برای عکس تکان دهنده خود از زلزله ویرانگر در ارمنستان جایزه عکس مطبوعات جهان را دریافت کرد. از زمان جنگ بوسنی و قیام دانش آموزان در چین تا مبارزات پایان دادن به آپارتاید و جنگ خلیج فارس هیچ چیز از نگاه دوربین ترنلی جانمانده است.

«عکس‎‌های تکان‎‌دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۱۴ آبان ماه ساعت ۰۳:۰۰ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۲۰ و شنبه ساعت‌های ۲۱:۳۰ و ۱۴:۰۰ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو