علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری شهر سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: در چهار سال آینده ۳۰ هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه خواهد شد که ۱۰ هزار مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی (بخار یا گاز)، ۱۰ هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر و ۱۰ هزار مگاوات از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر برای تولید برق به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد و وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت خواهد کرد.

وزیر نیرو گفت: استان سمنان با کم‌آبی مواجه است و اجرای و بهره‌برداری از ۲ سد برای رفع مشکل کم‌آبی استان در برنامه وزارت نیرو قرار دارد.

وی اضافه کرد: ضریب پوشش آب در بخش شهری استان سمنان ۱۰۰ درصد و در بخش روستاهای استان نیز  قابل توجه است، اما کمبود آب در این استان احساس می‌شود.

محرابیان یادآور شد: صنعت و کشاورزی استان سمنان به دلیل کمبود آب در مضیقه است که امیدواریم با اجرای طرح‎‌های در دست اقدام مشکل کم آبی این استان برطرف شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری دراز مدت در استان سمنان در گرو تامین منابع آب پایدار و منابع جدید است.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.