اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست اوپک پلاس در خصوص سهمیه جبرانی بنزین گفت: در پایان آبان ماه به جای ۶۰ لیتر، ۷۰ لیتر بنزین به کارت سوخت خودروهای شخصی واریز می‌شود.

او ادامه داد: سهمیه موتورسیکلت‌ها هم در این ماه از ۲۵ لیتر به ۳۰ لیتر افزایش می‌یابد.

اوجی گفت: از ملت ایران تشکر می کنم که صبوری به خرج دادند. امروز تمامی جایگاه ها به سامانه وصل است و از طریق کارت سوختگیری انجام می شود.  

وزیر نفت با تاکید بر اینکه در دولت سهمیه جبرانی بنزین مصوب شد، گفت: ۱۷ مورد کاربری و مصرف بنزین در قالب کارت سوخت وجود دارد.

او گفت: مجموع سهمیه جبرانی ۲۵۸ میلیون لیتر است. 

وزیر نفت در خصوص نشست اوپک پلاس تصریح کرد: در این نشست تصمیم ماه قبل در خصوص افزایش تولید برای ماه دسامبر ۲۰۲۰۱ تمدید شد و با اکثریت توافق شد تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

او در مورد افزایش صادرات نفت ایران نیز گفت: در دولت سیزدهم توفیقات خوبی در صادرات نفت و میعانات نفتی رقم خورد که با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی و خارجی صادرات رو به بهبودی رفته است.

اوجی تاکید کرد: اقدام کودکانه آمریکا در آب های دریای عمان نیز نشان دهنده موفقیت دستاورد ایران در افزایش صادرات نفت خام ایران است.

او ادامه داد: وزارت نفت خود را معطل تصمیمات نمی کند و تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت ها و روش های مختلف فروش توفیقات بیشتری حاصل شود.