ابتکار: فواید تسخیر سفارت آمریکا بیشتر بود

منبع: برترین ها

63

1400/8/13

20:39


معاون سابق رئیس جمهور و از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی معتقد است: اصلا دیوار بالا رفتن مطرح نبود و آنچه مطرح بود اینکه به قول امام هیمنه آمریکا شکست.

جماران: معاون سابق رئیس جمهور و از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی معتقد است: اصلا دیوار بالا رفتن مطرح نبود و آنچه مطرح بود اینکه به قول امام هیمنه آمریکا شکست.

ابتکار: فواید تسخیر سفارت آمریکا بیشتر بود

ابتکار در سمینار «استکبارستیزی در نظم نوین جهانی» :

* چرا جریان انقلابی امروز هم با ماجرای 13 آبان انقدر زاویه دارد و گاهی اوقات حتی آنها هم ما را متهم می کنند؟ من فکر می کنم این چندگانگی دیدگاه ها باید تحلیل شود. بالأخره ماجرای اشغال سفارت آمریکا هزینه داشته، چرا نمی خواهیم بپذیریم؟ حتما هزینه داشته ولی بحث بر سر شکستن هیمنه آمریکا است و زنجیره ای که می توانست به یک کودتای دیگر و براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران و مثل کودتای 28 مرداد به برقراری یک دیکتاتوری سیاه دیگر منجر شود. اخیرا هم در مصر دیدیم چه اتفاقی برای مرسی افتاد و چه جوری آمریکا دخالت کرد.

* هزینه داشته ولی فوایدش خیلی بیشتر بوده است. شاید امتحانی که ما در بحث برجام داشتیم مقداری به این موضوع پاسخ داد که می توانستیم روابط را تنظیم کنیم. پس باید از این فرصت استفاده کرد که مسائل و بخشی از مشکلات حل شود. واقعیت این است که هیچ کشوری در دنیا بدون مراوده با همسایگان و کشورهای دنیا نمی تواند سرعت پیشرفت داشته باشد. ضمن اینکه نظام مردمسالاری است؛ ببینید خواسته مردم چیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو