برنده جایزه «بوکر» معرفی شد

منبع: ایران آرت

84

1400/8/13

21:05


سال گذشته جایزه ادبی بوکر به «داگلاس استورات» نویسنده آمریکایی - اسکاتلندی برای خلق رمان «شاگی بین» اهدا شد.

ایران آرت: «دیمون گالگوت» برای نگارش رمان «عهد» به عنوان برنده جایزه ادبی «بوکر» ۲۰۲۱ معرفی شد. 

به گزارش ایسنا و یه نقل از گاردین، اعضای هیات داوران جایزه ادبی «بوکر»، امسال «دیمون گالگوت» نویسنده اهل آفریقای جنوبی را برای خلق رمان «عهد» که روایتی از یک خانواده سفیدپوست اهل آفریقای جنوبی در اواخر آپارتاید است به عنوان برنده این جایزه برگزیدند.

با این‌که «گالگوت» پیش‌تر دوبار در جمع نامزدهای نهایی این جایزه ادبی قرار گرفته بود، اما این نخستین‌باری است که این نویسنده این جایزه ۵۰هزار پوندی را دریافت می‌کند.

او برای دریافت این جایزه ادبی با آثاری همچون «سفری به شمال» نوشته «آنوک ارودپگاسام»،  «مردان خوش‌اقبال» اثر «نظیفه محمد»،  «دایره عظیم» به قلم «شیپ‌استد»، «سردرگمی» نوشته «ریچارد پاورز» و «کسی درباره این حرف نمی‌زند» اثر  «پاتریشیا لاکوود» به رقابت پرداخت.

«عهد» نهمین رمان «گالگوت» و نخستین رمانی که در هفت سال اخیر به نگارش درآورده است محسوب می‌شود. به این ترتیب «گالگوت» به سومین نویسنده اهل آفریقای جنوبی تبدیل شده که تاکنون موفق به کسب این جایزه ادبی معتبر شده‌ است.

سال گذشته جایزه ادبی بوکر به «داگلاس استورات» نویسنده آمریکایی - اسکاتلندی برای خلق رمان «شاگی بین» اهدا شد.

جایزه «من بوکر» که اولین‌بار در سال ۱۹۶۹ برگزار شد، ویژه همه آثار نوشته‌شده از سراسر جهان به زبان انگلیسی است که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو