نحوه رفع سریع بخار شیشه‌های اتومبیل

منبع: فوت و فن

70

1400/8/14

10:00


نحوه رفع سریع بخار شیشه‌های اتومبیل

زمانی که هوا سرد می‌شود، شیشه‌های بخارآلود اتومبیل دردسرساز می‌شود و از نظر ایمنی خطرناک است. در ادامه با سریع‌ترین روش برای رفع بخار شیشه‌های اتومبیل آشنا خواهید شد.

با سرد شدن هوا، شیشه‌های اتومبیل با مشکلی به نام بخارگرفتگی مواجه می‌شوند. اگرچه این مشکل خطرناک به نظر نمی‌رسد؛ اما اگر سعی کنید با شیشه‌های بخار گرفته رانندگی کنید، خود و رانندگان اتومبیل‌های دیگر را در معرض خطر قرار خواهید داد؛ زیرا میدان دید شما محدود می‌شود. در نتیجه باید به دنبال راهی برای از بین بردن بخار شیشه‌ها باشید.

پاسخ این سؤال که سریع‌ترین و بهترین روش برای از بین بردن بخار شیشه‌های اتومبیل کدام روش است، کمی دشوار است. در نتیجه در ادامه ترکیبی از روش‌های مختلف را که مؤثر واقع می‌شوند را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

  • بخاری اتومبیل را روشن کنید و روی درجه آخر بگذارید: چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا بخاری اتومبیل گرم شود؛ اما زمانی که گرم شود، تفاوت بارزی را روی بخار شیشه‌ها مشاهده خواهید کرد. هوای گرم آب بیشتری را جذب می‌کند، در نتیجه رطوبت روی شیشه‌ها را از بین می‌برد.
  • تهویه هوای اتومبیل را روشن کنید: تهویه هوا قبل از این که هوا از منافذ خارج شود، هوا را خشک می‌کند. در نتیجه رطوبت روی شیشه‌ها را از بین می‌برد.
  • سیستم گردش هوای داخل اتومبیل را خاموش کنید: هوای بیرون اتومبیل سرد است، در نتیجه بخارآب زیادی ندارد. ورود هوای بیرون اتومبیل به داخل اتومبیل باعث می‌شود رطوبت داخل اتومبیل سریع‌تر از بین برود.
  • یکی از شیشه‌ها را پایین بکشید: این کار نیز باعث می‌شود هوای خشک بیرون وارد اتومبیل شود، گرم شود و رطوبت را جذب کند. لازم نیست شیشه اتومبیل را کامل پایین بکشید.
  • بیرون اتومبیل منتظر بمانید: نفس شما گرم و مرطوب است و به فرآیند از بین بردن بخار روی شیشه‌ها کمکی نمی‌کند. در نتیجه پس از روشن کردن اتومبیل، چند دقیقه‌ای بیرون اتومبیل منتظر بمانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو