عضو خبرگان: حق مردم زیر چکمه مستکبران له شده

منبع: برترین ها

79

1400/8/14

10:32


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت اگر افغانستان و عراق به هم ریخته است به خاطر این است که دخالت و سلطه آمریکا هنوز هم در این کشورها وجود دارد و آمریکایی‌ها در این کشورها به دنبال جنایت همراه با تحقیر هستند و قصد داشتند ایران را هم مانند این کشورها کنند.

فارس نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت اگر افغانستان و عراق به هم ریخته است به خاطر این است که دخالت و سلطه آمریکا هنوز هم در این کشورها وجود دارد و آمریکایی‌ها در این کشورها به دنبال جنایت همراه با تحقیر هستند و قصد داشتند ایران را هم مانند این کشورها کنند.

آیت الله محسن اراکی پنجشنبه شب در مراسم جشن همراهی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند مرگ در عزت بهتر از زنده بون در ذلت است، اظهار کرد: امروز روز بزرگ ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز و روزی است که جوانان ما با آزادسازی لانه جاسوسی مشت محکمی به دهان استکبار جهانی و آمریکای خونخوار و جنایت کار کوبیدند و سطح مبارزه ملت ایران را به سطح مبارزه با استکبار جهانی در عرصه بین الملل بالا بردند.

وی با بیان اینکه ما باید مبنای مبارزه با استکبار جهانی و تن ندادن به استعمار و زورگویی آمریکا را توضیح دهیم،گفت:خدای متعال جامعه بشر را برای برقراری عدل آفریده و آغاز جامعه بشر با مدیریت پیامبران بوده و بعد ستمگران خود را بر جامعه بشر تحمیل می کردند و این چرخه ادامه داشته است و همیشه این مستکبران بودند که دستبرد به جامعه بشری می‌زده و خود را بر جامعه تحمیل می کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیر طبیعی جامعه بشر این است که پیامبران و اولیاء خدا بر جامعه بشر مدیریت کنند گفت: انبیا جامعه را همواره اصلاح می کردند و این مستکبران و ستمگران بودند که بساط را به هم می ریختند و نظم جامعه را بر هم می زدند.

وی با اشاره به اینکه ستمگران همیشه غاصب حکومت هستند، گفت: غصب خلافت و حکومت که ما در شیعه می‌گوییم خیلی مطلب مهم و بنیادین و مربوط به سرنوشت جامعه بشری و وضع امروز جامعه بشری است زیرا حاکمیت حق امیرالمؤمنین و اولاد ایشان است و در زمان غیبت حق امام زمان است و چون غایب است حق کسی است که ایشان گماشته است.

اراکی با بیان اینکه مردم حق دارند که در سایه عدالت زندگی کنند و به آنها ظلم نشود و زیر پای مستکبران له نشوند، افزود: این حق مردم به وسیله غصب قدرت و حاکمیت زیر چکمه مستکبران همیشه له شده است.

وی گفت:در طول تاریخ بشر این مؤمنان و پیروان امامان معصوم و فقهای عادل نبودند که به جامعه ظلم می‌کردند بلکه مستکبران بودند که به مردم ظلم کردند بنابراین ما نبودیم که با آمریکا جنگ را شروع کردیم بلکه آمریکا با ما می‌جنگید زیرا همیشه مستکبران هستند که آغازگر جنگ هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما در انقلاب به دنبال احیای اسلام بودیم تا احکامی که خداوند آورده را اجرا کنیم و عدالت برقرار شود، گفت: حرف ما در انقلاب این بود که ما می خواهیم برای خودمان مستقل زندگی کنیم و نباید آمریکا بیاید و هم ثروت ما را به غارت ببرد و هم کشور ما را اشغال کند و هم اختیار تصمیم گیری را از ما بگیرد و هم در جامعه ما فساد را ترویج کند.

وی گفت: اینکه ما زیر بار ظلم نمی رویم پیام اسلام و ائمه است و امام حسین علیه السلام و عاشورا برای همین پیام به شهادت رسیدند و اگر ما این حرف را خوب برای دنیا توضیح دهیم همه می پذیرند و از ما حمایت می‌کنند.

اراکی با بیان اینکه این تزویر حقیقت است که برخی می‌گویند شما با آمریکا سر جنگ دارید، گفت: مگر ما کشتی‌های خود را به خلیج خوک‌ها بردیم و آنجا حضور داریم؟ جاسوس خانه آمریکا در ایران چه می کردند و کاپیتولاسیون در ایران چه می گفت؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر افغانستان و عراق به هم ریخته است به خاطر این است که دخالت و سلطه آمریکا هنوز هم در این کشورها وجود دارد و آمریکایی‌ها در این کشورها به دنبال جنایت همراه با تحقیر هستند و قصد داشتند ایران را هم مانند این کشورها کنند.

وی گفت: اینکه جوانان ما سفارت آمریکا را از اشغال آمریکایی ها آزاد کردند باعث افتخار ما است و اینکه امروز جوانان ما اینچنین دزدی آمریکا را آشکار کردند و جلوی آن را گرفتند قدرت ما را نشان می دهد که ما می توانیم روی دست آمریکایی ها بزنیم و برنامه های آنها را به هم بزنیم و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم و این نشانه دست بالا را داشتن است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مبنای دیگر مبارزه با استکبار این است که ما ملت ایران و پیروان راه امیرالمؤمنین(ع) در برابر اسلام، دین و بشریت مسئولیت داریم زیرا وقتی قدرت استکباری شکل می‌گیرد و تصمیم می‌گیرد که دین را در جامعه بشر ریشه کن کند و اثری از دین و ارزش‌های الهی از جمله تقوا و عدل باقی نماند و ظلم را عدل، شر را خیر و راه غلط را راه خوب معرفی کنند در چنین شرایطی انسان‌های خوب مسئولیت دارند که از ارزش ها محافظت کنند.

اراکی گفت: یک وزیر لبنانی یک جمله منطقی گفت که جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته جنگ بیهوده و غلطی است ولی حاکمان عربستان و همدستانشان هجمه سنگینی به راه انداختند و رابطه با لبنان را قطع کردند و دنبال محاکمه او بودند و این به معنی حاکمیت ضد ارزش‌ها است.

وی افزود: ما یک روز گفتیم که حاکمیت از آن خدای متعال و کسانی که او تعیین می‌کند است ولی یک عده در همین کشور خودمان جوسازی کردند که یعنی مردم حاکم نیستند و از این حرف‌ها؛ بله ما هم معتقدیم که مردم اختیار دارند ولی باید مردم در چارچوب قوانین خدا عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه برخی برای اهل ایمان و حقیقت فضا را تنگ کنند که کسی نتواند حرف حق را بزند باید از بین برود که رسانه های ما این کار را می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو