بارندگی در جاده‌های ۱۴ استان کشور

96

1400/8/14

12:41


بارندگی در جاده‌های ۱۴ استان کشور

سلامت نیوز: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ در حال حاضر و برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی در حال انجام است و هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است. تنها در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس ترافیک پرحجم گزارش شده که آن هم به شکل روانی در حال انجام است.

وی درباره محورهای مسدود نیز گفت:‌ آزادراه تهران شمال از سه‌شنبه شب به طور کامل بازگشایی شده و در حال حاضر تنها دو محور شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است که طی این مدت تردد از مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های کشور گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های البرز و مازندران گزارش شده و در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، زنجان، قم، فارس، قزوین، گیلان، مرکزی، همدان، گلستان و لرستان نیز باران در حال باریدن است.

شیرانی در همین راستا به رانندگان هشدار داد که لغزندگی سطح معابر از عوامل اصلی وقوع تصادفات در شرایط برفی و بارانی است و از این رو لازم است که رانندگان با آگاهی قبلی از شرایط جوی راه اقدام به سفر کرده و زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد پیش بینی کنند.

وی رعایت بیشتر فاصله طولی با خودرو مقابل و رانندگی با سرعت مطمئنه را از عوامل موثر در کاهش تصادفات توصیف کرد و گفت:‌ سرعت مجاز درج شده روی تابلوهای سرعت در جاده ها برای شرایط عادی بوده و رانندگان در شرایط بارندگی حتما باید با سرعت مطمئنه که سرعتی کمتر از سرعت مجاز است رانندگی کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اطمینان از سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر را نیز از الزامات مهم سفر در زمستان توصیف کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو