وقتی احسان خاندوزی، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق بر صندلی وزارت اقتصاد و حجت‌الله عبدالملکی بر صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکیه زد، زمزمه‌ها بالا گرفت که نسل جدید مدیران رونمایی شده‌اند. البته این اولین باری نیست که صندلی وزارت تعاون با دانشگاه امام صادق ارتباط می‌یابد. پیش از این نیز به شکلی غیرمستقیم این ارتباط برقرار بود. محمد شریعتمداری، وزیر این وزارتخانه در دولت دوازدهم برادر شهید علی شریعتمداری از دانشجویان این دانشگاه است. علی‌اکبر صالح‌آبادی بر صندلی ریاست کلی بانک‌مرکزی تکیه زد و مجید عشقی دیگر دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق، رییس بورس اوراق بهادار شد.

گعده امام صادقی‌ها در اقتصاد اما به همین جا ختم نمی‌شود. داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی را ازاین دانشگاه دریافت کرده است. همچنین میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور، ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق را در کارنامه کاری خود دارد.

حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی نیز دیگر دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق است.

 شاید حضور امام صادقی‌ها در عرصه اقتصاد حالا به چشم بیاید اما نکته این‌جاست که پیش از این فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در عرصه فرهنگ و سیاست خارجی حضوری پررنگ داشتند. صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه و زیرمجموعه‌هایشان وگمرک چهار نهادی هستند که مقصد عمده امام صادقی‎ها تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم محسوب می‌شد.

به این ترتیب در کنار حضور پررنگ امام صادقی‌ها در این سه عرصه، حالا اقتصاد ایران شاهد حضور پرتعداد مدیرانی از این دانشگاه است. با توجه به رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شود، حضور دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق در این عرصه دور از ذهن نبود.

حضور اقتصادی‌ها در کنار حمید جبلی، رییس سازمان صداوسیما، باقری‌کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین محمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس همراه با وحید یامین پور، معاون وزیر ورزش که همگی به این بند نامرئی متصل هستند ، سبب شده است که رسیدن از پل مدیریت به مدیریت بیش از پیش به چشم بیاید. در این میان غلامحسن اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهورنیز هرچند مدرک دکترای حقوق خصوصی خود را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد اما ریاست دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع)، در رزومه کاری وی ثبت شده است .

خروجی دانشگاه امام صادق تنها در سبد اصولگرایان جای نمی‌گیرد. عبدالله رمضان‌زاده، استاندار اسبق کردستان و سخنگوی دولت در دوران اصلاحات، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس، کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مجلس در دوره نهم ، خسرو تهرانی، مقام اطلاعاتی و کارشناس امنیتی و مسئول دفتر اطلاعات نخست‌وزیری در سال ۱۳۵۹ و معاون اطلاعاتی نخست‌وزیر در دوره رجایی و باهنر و مشاور امنیتی رئیس‌جمهور در دوره سیدمحمد خاتمی و البته محمدحسین خوشوقت، معاون مطبوعات خارجی در دولت اصلاحات تنها بخشی از امام صادقی‌هایی با گرایش متفاوت از گرایش قالب کنونی هستند.

جدول زیر در بردارنده بخشی از مشهورترین فارغ‌التحصلان دانشگاه امام صادق است.

جدول

 

جدول