رقابت یک لامبورگینی با یک بوگاتی

منبع: فوت و فن

97

1400/8/14

16:35


رقابت یک لامبورگینی با یک بوگاتی

معمولاً اتومبیل‌های فوق‌سریع برایمان جذاب هستند؛ زیرا قدرت و عملکرد بسیار خوبی دارند که هرگز با اتومبیل‌های روزمره قابل‌مقایسه نیست. با این حال، برای برخی افراد این قدرت و عملکرد هم کافی نیست. به عنوان مثال صاحب این اتومبیل لامبورگینی Gallardo LP 570-4 Superleggera را در نظر بگیرید. توان ۵۶۲ اسب بخاری موتور ۵٫۲ لیتری V10 این اتومبیل این فرد را راضی نکرد. در نتیجه یک سیستم توربو دوقلو به این اتومبیل اضافه شد تا توان آن را به ۱۲۵۰ اسب بخار برساند.
اگر چنین توانی در اختیار داشته باشید، چه می‌کنید؟ مطمئناً با یک اتومبیل بوگاتی ویرون مسابقه می‌دهید.

موتور ۸٫۰ لیتری W16 بوگاتی ویرون، ۴ توربوشارژر دارد که در مجموع توانی معادل ۱۰۰۱ اسب بخار تولید می‌کنند. حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۵۳ مایل بر ساعت است. همچنین این اتومبیل در عرض ۲٫۵ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که شتاب ۰ تا ۶۰ Superleggera … احتمالاً باید به همین اندازه سریع باشد.
حالا این دو اتومبیل در کنار هم به رقابت می‌پردازند.
در ابتدا اتومبیل بوگاتی ویرون جلوتر است؛ اما زمانی که توربوهای Superleggera روشن می‌شوند، از ویرون جلو می‌زند.

در نتیجه در آخر اتومبیل لامبورگینی با یک تغییر کوچک و سیلندرهای کمتر و نصف توربوهای ویرون، از بوگاتی مشهور جلو می‌زند. آیا این بدین معنی است که بوگاتی باید مجدداً طراحی شود؟ احتمالاً خیر.

افرادی که تغییراتی در Superleggera ایجاد کردند، سرعت آن را به شدت افزایش دادند. با این حال فراموش نکنید که Superleggera صرفاً جهت یک روز سرگرم‌کننده در پیست طراحی شده و نمی‌خواهد رکورد سرعت را بشکند. شرکت بوگاتی اتومبیل ویرون را طوری طراحی کرده که نه تنها بتواند به سرعت حداکثری چشمگیر خود دست یابد، بلکه بدون ذوب شدن یا انفجار عملکرد خود را به اتمام برساند. همچنین ما نمی‌دانیم که چه تغییراتی روی تایرها و ترمزهای لامبورگینی صورت گرفته؛ اما مطمئنیم که ویرون به راحتی در سرعت‌های بالا می‌ایستد.

 
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو