جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ال‌جی در خودروی برقی مگان

منبع: فوت و فن

118

1400/8/14

16:35


جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ال‌جی در خودروی برقی مگان

با تکیه‌بر اندروید ۱۰ و سیستم‌عامل Automotive اندروید گوگل، ال‌جی سیستم IVI جدید خود را برای راحتی بیشتر و اتصال همیشگی کاربران بهینه‌سازی می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس نسل بعدی سیستم سرگرمی در خودرو (IVI) خود را در خودروی برقی رنو مگان E-TECH در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. خودروی جدید و تحسین‌شده‌ی مجهز به سیستم پیشرفته‌ی IVI ال‌جی در بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی جهان (IAA MOBILITY 2021) در شهر مونیخ آلمان رونمایی شد.

نرم‌افزاری که سیستم IVI بر اساس آن کار می‌کند توسط ال‌جی و با همکاری رنو و بر اساس سیستم‌عامل Google Android Automotive توسعه داده‌شده است. این اولین نرم‌افزاری است که توسط LG و با استفاده از Scaled Agile Framework (SAFe) توسعه‌یافته است؛ SAFe مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و فرآیندها برای سازمان‌های بزرگ است تا به آن‌ها در اتخاذ تصمیم‌های سریع برای توسعه و ارائه هر چه سریع‌تر محصولات و خدمات باکیفیت کمک‌رسانی کند. این نرم‌افزار، مستقل از سخت‌افزار خودرو کار می‌کند تا انواع قابلیت‌های افزایش دهنده راحتی مانند توانایی به‌روزرسانی سیستم‌عامل از طریق هوا و بررسی وضعیت شارژ خودرو از راه دور را ارائه دهد.

علاوه بر این، سیستم IVI مبتنی بر اندروید ال‌جی اولین سیستم مبتنی بر اندروید ۱۰ است که گواهینامه خدمات خودروی گوگل (GAS) را دریافت کرده است. این پلتفرم خدمات سرگرمی هوشمند و دسترسی آسان به برنامه‌های مختلف گوگل ازجمله دستیار گوگل، نقشه گوگل و گوگل پلی را از طریق نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID) ارائه می‌دهد. این سیستم با رابط کاربری (HMI) و تجربه کاربری راحت، از قابلیت‌های رو به رشد ال‌جی به‌عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خودرو استفاده می‌کند تا نیازهای متنوع رانندگان امروزی را برآورده کند و سفر با ماشین را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل کند.

به‌عنوان یک شریک خلاق برای خودروهای آینده، شرکت راه‌حل‌های قطعات شرکت راهکارهای تامین قطعات خودرو ال‌جی (VS) به‌عنوان یکی از تأمین‌کننده‌های رده‌بالای جهانی سیستم‌های IVI و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته (ADAS) مشهور است که جدیدترین پیشرفت‌ها و گرایش‌ها در صنعت خودرو را معرفی و عرضه می‌کند. این واحد تجاری دائماً در حال گسترش قابلیت‌های خود و توسعه بازار است و این کار را به روش‌های مختلفی مانند خرید تأمین‌کننده سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های خودرو، گروه ZKW و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک با Magna International برای ایجاد LG Magna e-Powertrain انجام می‌دهد که در ماه جولای راه‌اندازی شد.

Thierry Cammal، معاون جهانی کارخانه نرم‌افزار رنو در این رابطه می گوید: «فضای دیجیتالی اتاق ماشین‌ها به‌سرعت نحوه‌ی تعامل رانندگان و مسافران با وسایل نقلیه‌شان را تغییر داده است و امکان شخصی‌سازی و راحتی بیشتر را برای افراد فراهم می‌کند. » او همچنین افزود: «بر همین اساس، ما معتقدیم که ادامه همکاری ما با ال‌جی برای ارائه یک کابین اندرویدی فوق‌العاده برای ماشین برقی مگان E-TECH که در IAA MOBILITY معرفی شد، بسیار ضروری بود.»

دکتر کیم جین یونگ، رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی نیز در این رابطه گفت: «سیستم جدید IVI ما نه‌تنها پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای پلتفرم‌های نرم‌افزاری پایدار، پیشرفته و کاربرپسند خودرو است، بلکه از آن‌هم فراتر می‌رود. از طریق نوآوری مستمر و همکاری با شرکای متخصص مانند رنو، ال‌جی متعهد به ارائه تجربیات متفاوت در خودرو و ارتقای موقعیت خود به‌عنوان ارائه‌دهنده راه‌کار به صنعت خودروسازی جهان است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو