کم مصرف‌ترین شاسی بلند‌ها در سال ۲۰۱۹ کدامند؟ (قسمت اول)

کم مصرف‌ترین شاسی بلند‌ها در سال ۲۰۱۹ کدامند؟ (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

115

1400/8/14

16:40


کم مصرف‌ترین شاسی بلند‌ها در سال ۲۰۱۹ کدامند؟ (قسمت اول)

محبوبیت روز افزون خودرو‌های کراس اور و شاسی بلند به هیچ وجه جای تعجب ندارد.

چرا که این دسته از اتومبیل ویژگی‌هایی مانند سواری راحت، فضای زیاد برای سرنشینان و حمل بار و در بیشتر موارد ثبات بیشتر که ناشی از وجود سیستم سواری دو دیفرانسیل است را ارائه می‌دهند.

شاسی بلند‌های سنتی سنگین وزن که بر پایه‌ی اتومبیل‌های پیکاپ تراک ساخته می‌شدند خریداران را به انتخاب از میان توانایی و کارایی مجبور می‌کردند اما دوره‌ی این دسته از شاسی بلند‌ها خیلی وقت است که به پایان خود رسیده‌ است.

امروزه می‌توانید بدون نیاز به سوخت گیری دائم از فضا و راحتی مشابه در خودرو‌های مختلف بهره مند شوید.

ما به منظور تعیین بهترین شاسی بلند‌های سال ۲۰۱۹ به لحاظ راندمان سوخت از محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه‌ی هزینه‌ی سالانه‌ی سوخت که بر اساس راندمان سوخت یک خودرو و نوع سوخت محاسبه شده، استفاده کرده‌ایم.

به عبارت دیگر دستور عمل این سازمان، خودرو‌هایی که به سوخت دیزلی گران قیمت‌تر و یا بنزین مرغوب نیاز دارند را مورد محاسبه قرار داده است.

اگر چه این لیست بر اساس محاسبات هزینه‌ی سالانه‌ی سوخت سازمان حفاظت از محیط زیست ایجاد شده که به ترتیب از کم بازده‌ترین تا پربازده‌ترین خودرو در ادامه‌ی این مطلب قابل مشاهده است، اما ما به منظور کمک به شما در انتخاب مناسب‌ترین خودرو اطلاعات مرتبط دیگری همچون قیمت و یا امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز را نیز در نظر خواهیم گرفت.

به یاد داشته باشید که امتیازات موجود در وبسایت یو اس نیوز همزمان با مشخص شدن اطلاعات جدید به طور مرتب به روز رسانی می‌شوند، در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازات موجود در رتبه بندی‌ها و نقد و بررسی‌های ما مطابقت نداشته باشند.

در صورتیکه در سال پیش رو قصد خرید یک کراس اور و یا شاسی بلند جدید دارید ادامه‌ی این مطلب اطلاعاتی مقدماتی درباره‌ی پر بازده‌ترین گزینه‌‌های موجود به لحاظ مصرف سوخت را در اختیار شما قرار می‌دهد:

۲۰) تویوتا هایلندر هیبرید ۲۰۱۹

هزینه‌ی سوخت به صورت سالانه: ۱٫۴۵۰ دلار

راندمان سوخت: ۳۰ مایل بر گالن در شهر/ ۲۸ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۳۷٫۱۷۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۸

اگر به دنبال یک شاسی بلند با راندمان سوخت بالا و دارای فضای نشیمن برای هشت سرنشین هستید گزینه‌ای بهتر از تویوتا هایلندر هیبرید که در حال حاضر شاسی بلند سایز متوسط برتر در رتبه بندی‌های ما نیز به شمار می‌رود، پیدا نخواهید کرد.

خریداران این خودرو همچنین از ویژگی‌هایی مانند قابلیت اطمینان بالا، لیست بلندی از امکانات ایمنی پیش فرض و اتاقی راحت و زیبا نیز بهره مند خواهند شد.

موتور شش سیلندر به کار رفته در مدل هیبرید تویوتا هایلندر با تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت شتابی قدرتمند را در اختیار شمار قرار خواهد داد که این خروجی قدرت از طریق سیستم انتقال قدرت به سیستم دو دیفرانسیل پیش فرض این خودرو منتقل خواهد شد.

اگرچه نقاط ضعف بالقوه‌ای نیز در این شاسی بلند به چشم می‌خورد اما هیچ یک از آن‌ها باعث صرف نظر از خرید این شاسی بلند نخواهد شد.

هندلینگ مدل هایلندر هیبرید چابکی رقبای اسپورت‌تر این خودرو نیست و سیستم اطلاعاتی سرگرمی کمپانی تویوتا برای استفاده کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

۱۹) تویوتا C-HR 2019

هزینه‌ی سوخت به صورت سالانه: ۱٫۴۵۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۷ مایل بر گالن در شهر/ ۳۱ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۲۰٫۹۹۵ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۰

مدل ارزان قیمت تویوتا CH-R بر روی کاغذ خودرویی بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما با این حال خریداران آینده نگر بهتر است به این خودرو به عنوان ایستگاه آخر در جست و جوی خرید یک کراس اور یا شاسی بلند کم مصرف سایز کوچک نگاه نکنند.

تویوتا C-HR برای سال ۲۰۱۹ چندین به روز رسانی چشمگیر را پشت سر گذاشته که شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر و پشتیبانی پیش فرض از اپل کار پلی می‌شود، اما با این حال این خودرو به لطف وجود فضای کوچک در ردیف دوم و صندوق عقب و همچنین سیستم پیشرانه‌ی پر سر و صدا و بی رمق خود همچنان در انتهای رتبه بندی شاسی بلند‌های ساب کامپکت ما قرار می‌گیرد.

مدل C-HR به صورت پیش فرض به یک موتور چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۴۴ اسب بخاری و سیستم سواری دیفرانسیل جلو مجهز است.

این خودرو شاید ترکیبی مقرون به صرفه به عنوان یک کراس اور غیر هیبرید به نظر برسد اما با این حال گزینه‌های فراوان دیگری نیز برای خرید وجود دارد.

۱۸) نیسان روگ ۲۰۱۹

هزینه‌ سوخت به صورت سالانه: ۱٫۴۵۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۶ مایل بر گالن در شهر/ ۳۳ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۲۴٫۹۲۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۸

نیسان روگ شاسی بلند کامپکت راحت و بسیار مجهزی به شمار می‌رود اما با این وجود این خودرو به لطف پرفورمنس کسل کننده‌‌ای که از خود به نمایش می‌گذارد جایگاهی را در نیمه‌ی پایینی رتبه بندی ما به خود اختصاص داده است.

اما با این همه نیسان روگ خودرویی جادار بوده که از یکی از بهترین صندلی‌ها در این کلاس و امکانات ایمنی پیش فرض جدید در سال ۲۰۱۹ برخوردار است و موتور چهار سیلندر ۱۷۰ اسب بخاری آن ضعف خود در زمینه‌ی شتاب را در زمینه‌ی راندمان سوخت جبران کرده است.

در صورتیکه راندمان سوخت از اولویت‌های مهم شماست مدل پایه‌ی روگ که از سیستم رانندگی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد گزینه‌ی بهتری برای شما محسوب می‌شود اما با این حال اضافه شدن آپشن سیستم رانندگی دو دیفرانسیل تنها یک مایل بر گالن در کاهش راندمان سوخت در شهر و بزرگراه تاثیر خواهد گذاشت.

۱۷) سوبارو فارستر ۲۰۱۹

هزینه سوخت به صورت سالانه: ۱٫۴۵۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۶ مایل بر گالن در شهر/ ۳۳ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۲۴٫۲۹۵ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۵

سوبارو فارستر برای سال ۲۰۱۹ مجدداً به طور کامل طراحی شد و جایگاه بالایی را در رتبه بندی شاسی بلند‌های کامپکت ما به نام خود ثبت کرده است.

این شاسی بلند گزینه‌ای راحت و کاربردی محسوب شده و طراحی مجدد آن به طور عمده این دو ویژگی‌ها را دست نخورده نگه داشته است.

اما نکته‌ی منفی مدل جدید این خودرو محدود شدن سیستم پیشرانه‌ی آن به تنها یک سیستم مجهز به موتور چهار سیلندر با توان تولید ۱۸۲ اسب بخار قدرت است.

به علاوه با این وجود که سیستم رانندگی دو دیفرانسیل به صورت از پیش تعیین شده در این شاسی بلند وجود دارد اما این خودرو از راندمان سوخت مناسبی نیز برخوردار است.

سوبارو فارستر در زمینه‌ی شتاب کمی ضعف دارد اما با این وجود سواری و هندلینگ متعادل آن به طور کلی تجربه‌ی رانندگی بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد.

۱۶) GMC تِرِین دیزل ۲۰۱۹

هزینه سوخت به صورت سالانه: ۱٫۵۰۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۸ مایل بر گالن در شهر/ ۳۹ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۳۱٫۸۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۰

مدل تِرِین کمپانی GMC از آنجاییکه این خودرو و همتای شرکتی آن یعنی شورولت اکوئینوکس یکی از تنها خودرو‌های موجود در ایالات متحده هستند که از آپشن‌های موتور توربو دیزل برخوردارند، گزینه‌ی خریدی جالب توجه در میان شاسی بلند‌های بهینه در مصرف سوخت به شمار می‌رود.

اگر طرفدار موتور‌های دیزلی هستند مدل تِرِین با برخورداری از ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ پوند فوت گشتاور ارزش در نظر گرفته شدن را دارد.

این خودرو همچنین از سواری نرم و اتاقی لوکس نیز بهره می‌برد. اما صرف نظر از نقاط قوت ذکر شده، گزینه‌های خرید بهتری در میان شاسی بلند‌های کامپکت کم مصرف وجود دارند.

مدل ترین با قیمت بالایی به بازار عرضه شده و طراحی جذاب پنجره‌ی عقب این خودرو باعث محدود شدن دید شده است.

محاسبات ذکر شده در زمینه‌ی راندمان سوخت مربوط به ورژن دیفرانسیل جلو این خودرو است.

راندمان سوخت ورژن دو دیفرانسیل این شاسی بلند در بزرگاه تنها یک مایل بر گالن نسبت به مدل دیفرانسیل جلو کاهش یافته و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز مشابه ورژن دیفرانسیل جلو برابر با ۳۲ مایل بر گالن برآورد شده است.

۱۵) شورولت اِکوئینوکس دیزل ۲۰۱۹

هزینه سوخت به صورت سالانه: ۱٫۵۰۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۸ مایل بر گالن در شهر/ ۳۹ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۲۹٫۶۰۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۱

ساختار ورژن مجهز به موتور توربو دیزل شورولت اکوئینوکس شباهت بسیاری به مدل ترین کمپانی GMC دارد.

این خودرو همانند مدل ترین دیزل از ۲۴۰ پوند فوت گشتاور بهره می‌برد که آن را به خودرویی چابک‌تر از حد تصور تبدیل می‌کند.

علاوه بر این می‌توان بدون ایجاد تغییرات چشمگیر در زمینه‌ی راندمان سوخت این خودرو را به سیستم رانندگی دو دیفرانسیل نیز مجهز کرد.

مدل اکوئینوکس در رتبه بندی این کلاس خودرو تقریباً در اواسط لیست قرار می‌گیرد.

این خودرو از یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی کاربرد پسند و فضای نشیمن راحت بهره می‌برد اما در عین حال فضای حمل بار این خودرو کوچک بوده و اتاق آن نیز در مقایسه با بهترین‌های این کلاس خودرو و مدل سطح بالاتر GMC ترین حس کیفیت پایین را به شما منتقل می‌کند.

با این وجود شورولت اکوئینوکس از قیمت پایین‌تری نسبت به مدل ترین برخوردار بوده و همچنین امتیاز این خودرو در زمینه‌ی قابلیت اطمینان نیز اندکی بالاتر از همتای خود برآورد شده است و در نتیجه در مدل اکوئینوکس در رقابت با مدل ترین در این لیست برتری را از آن خود می‌کند.

۱۴) هیوندا کونا ۲۰۱۹

هزینه سوخت به صورت سالانه: ۱٫۴۰۰ دلار

راندمان سوخت: ۲۷ مایل بر گالن در شهر/ ۳۳ مایل بر گالن در بزرگراه

قیمت: ۱۹٫۹۹۰ دلار

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۵

هیوندا کونا در جایگاه برتر رتبه بندی شاسی بلند‌های ساب کامپکت ما قرار گرفته و به عنوان برنده‌ی عنوان بهترین شاسی بلند ساب کامپکت مقرون به صرفه نیز برگزیده شده است.

علاوه بر این در صورتیکه به دنبال یک خودرو غیر هیبرید با راندمان سوخت بالا هستید این خودرو گزینه‌ای بسیار مناسب نیز به شمار می‌رود.

مدل کونا به همراه دو سیستم پیشرانه عرضه می‌شود که طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست هر دو سیستم از هزینه‌ی سوخت سالانه‌ی یکسانی برخوردار می‌باشند.

ارقام مربوط به راندمان سوخت در رابطه با سیستم پیشرانه پایه چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری در بالا ذکر شده، چرا که این سیستم نسبت به دیگری ارزان‌تر تمام خواهد شد.

اما در صورتیکه قصد ارتقاء سیستم پیشرانه‌ی خودرو به موتور ۱٫۶ لیتری توربو شارژ را دارید با توان تولید ۱۷۵ اسب بخاری مواجه خواهید شد و تفاوت در راندمان سوخت با مصرف سوخت ۲۸ مایل بر گالن در شهر و ۳۲ مایل بر گالن در بزرگراه تقریباً ناچیز خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو