مجهز‌ترین خودرو‌ها به لحاظ ایمنی را بشناسید! (قسمت دوم)

مجهز‌ترین خودرو‌ها به لحاظ ایمنی را بشناسید! (قسمت دوم)


منبع: فوت و فن

170

1400/8/15

10:13


مجهز‌ترین خودرو‌ها به لحاظ ایمنی را بشناسید! (قسمت دوم)

هر ساله کمپانی‌های خودرو ساز تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای را به صورت پیش فرض و به عنوان آپشن به بسیاری از خودرو‌های موجود در خط تولید خود اضافه می‌کنند. برخی از این امکانات به دلیل الزامات تعیین شده توسط آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در حال تبدیل شدن به تجهیزاتی عادی در تمامی خودرو‌ها می‌باشند.

دیگر امکانات نیز به طور فزاینده‌ای در اتومبیل‌هایی از کلاس‌های خودرو مختلف به چشم می‌خورند. اما کدام مدل‌ها بهترین امکانات ایمنی آماده به خدمت را ارائه می‌کنند؟ آیا این تجهیزات به صورت پیش فرض در خودرو وجود خواهند داشت یا برای داشتن آن‌ها مستلزم ارتقاء اتومبیل خود خواهید بود؟ ما برای کمک به خریداران جدید نگاهی به امکانات ایمنی بسیار خوب در خودرو‌های مختلف و به همراه قیمت گذاری‌های متفاوت، داشته‌ایم. همچنین به احتمال زیاد پس از پی بردن به این که برخی خودرو‌های ارزان قیمت به صورت پیش فرض به مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مجهز بوده در حالیکه برای بهره‌مند شدن از بهترین تکنولوژی‌های ایمنی در برخی خودرو‌های لوکس گران قیمت نیازمند ارتقاء خودرو یا خرید پکیج امکانات خواهید بود، غافلگیر خواهید شد. علاوه بر این ما اغلب همزمان با در دسترس قرار گرفتن داده‌ها و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین امتیازات خود را به روز رسانی می‌کنیم. به همین دلیل امتیازاتی که در این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است با امتیازات ذکر شده در رتبه‌بندی‌های خودرو‌های جدید ما مطابقت نداشته باشند. به علاوه، تمامی مدل‌های سال ۲۰۱۹ دارای امتیاز در زمینه‌ی ایمنی نمی‌باشند. در نتیجه ما هیچ خودرو ۲۰۱۹ کاملاً باز طراحی شده‌ای را در صورتیکه مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته‌ باشد در این لیست قرار نداده‌ایم. همچنین در رابطه با خودرو‌هایی که برای سال ۲۰۱۹ تغییری نکرده‌اند نیز امتیازات ایمنی سال گذشته‌ی آن‌ها به عنوان نمونه ذکر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا در جریان جزئیات مجهز‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸ به لحاظ ایمنی قرار بگیرید. لازم به یادآوری است که تمامی این خودرو‌ها به همراه یک دوربین دید عقب عرضه خواهند شد:

مزدا ۶ ۲۰۱۸

قیمت: ۲۱٫۹۵۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۵

تنها تعداد اندکی خودرو‌ی سایز متوسط وجود دارد که برابر با قیمت پایه‌ی پایین مزدا ۶ به بازار عرضه شوند. با این حال این خودرو به همراه امکانات ایمنی آماده به خدمت مطلوبی همچون سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، و سیستم Smart City Brake Support مزدا که وظیفه‌ی جلوگیری از برخورد‌های جلو به عقب در سرعت‌های پایین را بر عهده دارد، عرضه می‌گردد. به علاوه مزدا ۶ همچنین لیست بلندی از تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته مانند صفحه نمایش هشدار دهنده،‌ دوربین دید پیرامون، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، برف پاک کن‌های حساس به باران در شیشه‌ی جلویی،‌ چراغ‌های جلو منطبق شونده، سنسور‌های پارک در عقب خودرو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و سیستم Advanced Smart City Brake Support را به عنوان آپشن قابل خرید در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این خودرو همچنین موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره در آزمایشات تصادف آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شده و موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز در تمامی ارزیابی‌های خود امتیاز Good را به این خودرو اعطا نمود.

مزدا ۲۰۱۹ CX-9

قیمت: ۳۲٫۲۸۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز (۲۰۱۸): ۱۰ / ۱۰

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۴

مزدا ۲۰۱۹ CX-9 به دلیل ارائه‌ی لیست بلندی از امکانات ایمنی آماده به خدمت، نقد و نظرات مثبتی را از سوی منتقدین دریافت نموده است. از امکانات ایمنی موجود در این خودرو می‌توان به سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم Smart City Brake Support اشاره کرد. سیستم‌های کمک راننده‌ای مانند نور بالای خودکار، چراغ‌های جلویی منطبق شونده، برف پاک کن‌های حساس به باران در شیشه‌ی جلو، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، دوربین دید پیرامون، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل انطباقی به همراه قابلیت توقف و حرکت، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، پکیج Smart Brake Support که شامل سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار می‌شود،‌ و Advanced Smart City Brake Support که قابلیت تشخیص عابرین پیاده را به خودرو اضافه می‌کند، به صورت آپشن ارائه می‌گردند. مزدا CX-9 در آزمایشات تصادف آژانس NHTSA موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره می‌شود. در حال حاضر امتیازات سازمان IIHS برای مدل ۲۰۱۹ CX-9 موجود نمی‌باشد اما مدل ۲۰۱۸ این خودرو که به لحاظ مکانیکی شباهت زیادی به ورژن ۲۰۱۹ این خودرو دارد در تمامی آزمایشات تصادف عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

لند رور رِینج رور ۲۰۱۸

قیمت: ۸۷٫۳۵۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ناموجود

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۳

لند رور رینج رور نیز همانند دیگر خودرو‌های گران قیمت و لوکس، آزمایشات تصادف را پشت سر نگذرانده است. با این حال این خودرو لیست چشمگیری از تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ را ارائه می‌دهد. امکاناتی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و‌ سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو به صورت از پیش تعیین شده در لند رور رینج رور ۲۰۱۸ موجود خواهند بود. از امکانات قابل خرید این شاسی بلند نیز می‌توان به سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، صفحه نمایش هشدار دهنده، دوربین دید پیرامون، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به پارک فعال، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، کروز کنترل منطبق شونده، و یک سیستم نظارت بر خروج آسان که به منظور مهیا ساختن خروجی ایمن از خودرو به سرنشینان صندلی‌های پشتی در رابطه با وضعیت ترافیک پیش رو هشدار می‌دهد، اشاره کرد.

مرسدس بنز کلاس E 2018

قیمت: ۵۲٫۹۵۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۱۰

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۷

مرسدس بنز کلاس E از امکاناتی مانند سیستم کمکی ترمز فعال، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده،‌ دوربین دید عقب، و سیستم کمک به حفظ تعادل خودرو در شرایط پرباد برخوردار است. این خودرو همچنین تجهیزات ایمنی آماده به خدمت فراوانی از جمله سیستم کمک به پارک خودرو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، دوربین دید پیرامون،‌ ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده را به عنوان آپشن قابل خرید ارائه می‌دهد. سیستم کمکی هدایت غیر مستقیم خودرو که می‌تواند به طور خود مختار خودرو را در میان عابرین پیاده هدایت کند در کنار سیستم Pre Safe Plus کمپانی مرسدس بنز که به وسیله‌ِ‌ی بستن پنجره‌ها و محکم ساختن کمربند‌های ایمنی خودرو را برای یک برخورد قریب الوقوع آماده می‌کند، نیز به صورت آپشن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. مرسدس بنز کلاس E در تمامی آزمایشات تصادف جداگانه‌ی آژانس NHTSA موفق به کسب پنج ستاره شده و افتخارات برتری را نیز از سوی موسسه‌ی IIHS به خود اختصاص داده است. این خودرو امتیاز Good در تمامی آزمایشات و همچنین عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس موسسه‌ی IIHS را از آن خود ساخته است.

مرسدس بنز کلاس S 2018

قیمت: ۸۹٫۹۰۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: نامشخص

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۰

مرسدس بنز کلاس S نیز درست همانند دیگر خودرو‌های سوپر لوکس آزمایشات تصادف را تجربه نکرده است. با این حال این خودرو لیست قابل توجهی از امکانات کمک راننده‌ی پیشرفته را به صورت پیش فرض و آپشن ارائه می‌دهد. سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ِی انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ تعادل خودرو در شرایط پرباد، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، و سیستم Pre Safe این شرکت، امکانات پیش فرض مرسدس بنز کلاس S را تشکیل می‌دهند. شما همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای از تجهیزاتی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به هدایت خودرو، سیستم کمکی هدایت غیر مستقیم خودرو، سیستم انطباق سرعت بر اساس مسیر، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور آماده به خدمت، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمکی دید شب، دوربین دید پیرامون، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم‌های Pre Safe Rear، Pre Safe Impulse Side، Pre Safe Plus، و سیستم کمک به پارک آماده به خدمت، در کلاس S خود برخوردار شوید.

سوبارو اسِنت ۲۰۱۹

قیمت: ۳۱٫۹۹۵ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۱۰

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۵

مدل جدید سوبارو اسنت ۲۰۱۹ در تمامی آزمایشات تصادف IIHS موفق به کسب امتیاز برتر Good شده و عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس سال ۲۰۱۸ این موسسه را نیز به خود اختصاص داده است. این خودرو توسط آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) مورد ارزیابی قرار نگرفته است. از امکانات ایمنی آماده به خدمت موجود در این خودرو شاسی بلند می‌‌توان به سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده اشاره کرد. سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای از قبیل دوربین دید پیرامون، نور بالای خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، و سیستم ترمز خودکار معکوس که یک قابلیت منحصر بفرد و مختص این خودرو محسوب می‌شود، به عنوان آپشن در اختیار مشتریان این کمپانی قرار می‌گیرند.

تسلا مدل ۲۰۱۸ ۳

قیمت: ۴۶٫۰۰۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: نامشخص

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۰

مدل ۳ کمپانی تسلا موفق به کسب امتیاز کامل پنج ستاره از سوی آژانس NHTSA شده است. این خودرو هنوز توسط موسسه‌ی IIHS مورد آزمایش قرار نگرفته اما امتیاز Superior این موسسه را به سبب قابلیت جلوگیری از تصادف در جلو به خود اختصاص داده است. امتیاز ایمنی وبسایت ما تا زمانیکه اطلاعات بیشتری در زمینه‌ی آزمایشات تصادف به دست ما برسند، نامشخص باقی می‌ماند. مدل تمام برقی تسلا مدل ۳ به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی از جمله سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، و سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو عرضه می‌گردد. ویژگی‌هایی مانند سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کمک به تغییر مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به پارک آماده به خدمت، و قابلیت فراخواندن خودرو به صورت آپشن قابل خرید ارائه خواهند شد. بسیاری از این سیستم‌های کمک راننده، بخشی از تکنولوژی نیمه مستقل اتو پایلوت کمپانی تسلا به شمار می‌روند.

ولوو XC90 2019

قیمت: ۴۷٫۷۰۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۲

زمانیکه صحبت از ایمنی خودرو و امکانات کمک راننده پیشرفته در میان باشد، کمپانی ولوو به عنوان قهرمانی در این زمینه شناخته شده و مدل XC90 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره در زمینه‌ی آزمایش تصادف از سوی آژانس NHTSA شده و سازمان IIHS بالاترین امتیازات ممکن را به مدل مشابه ۲۰۱۸ این خودرو اعطا نموده است. از امکانات ایمنی فعال موجود در این خودرو شاسی بلند می‌توان به سیستم نظارت بر نقطه‌ کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کاهش انحراف از جاده،‌ کروز کنترل منطبق شونده، شاخص فاصله‌ی تعقیب، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم کاهش برخورد پیش رو، ترمز اضطراری خودکار، و سیستم تشخیص عابرین پیاده،‌ دوچرخه سواران، و حیوانات بزرگ اشاره کرد. تعدادی از این امکانات بخشی از سیستم کارکرد رانندگی نیمه مستقل Pilot Assist این شرکت محسوب می‌شوند. صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم کمک به پارک فعال، سنسور‌های پارک در جلو خودرو، و دوربین دید پیرامون از جمله امکانات آپشنی ولوو XC90 به شمار می‌روند.

فورد موستانگ ۲۰۱۹

قیمت: ۲۶٫۱۲۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز (۲۰۱۸): ۱۰ / ۹٫۷

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۹

فورد موستانگ ۲۰۱۹ هنوز مورد آزمایشات تصادف قرار نگرفته اما این خودرو عمدتاً به مدل ۲۰۱۸ خود شباهت داشته که موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره از سوی آژانس NHTSA و امتیازات Good در چهار از پنج آزمایش صورت گرفته از سوی موسسه‌ی IIHS شده است. جدای از دوربین دید پشت، تنها سیستم ایمنی MyKey کمپانی فورد به صورت پیش فرض در این خودرو عرضه می‌گردد. با این وجود لیست چشمگیری از سیستم‌های ایمنی پیشرفته از قبیل نور بالای خودکار، برف پاک کن‌های حساس به باران در شیشه‌ی جلو، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سنسور‌های پارک در عقب خودرو، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به همراه قابلیت تشخیص عابرین پیاده و ترمز اضطراری خودکار، در ورژن‌های بالاتر این خودرو ارائه خواهد شد.

کیا سورنتو ۲۰۱۹

قیمت: ۲۵٫۹۹۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۹

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۶

مدل به روز شده‌ی کیا سورنتو ۲۰۱۹ لیست بلندی از امکانات ایمنی آماده به خدمت که شامل برخی امکانات جدید برای مدل سال ۲۰۱۹ نیز می‌شود را ارائه می‌دهد. تجهیزات ایمنی از جمله دوربین دید پیرامون، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل منطبق شونده، و سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو در کیا سورنتو ۲۰۱۹ ارائه می‌گردند. به گفته‌ی موسسه‌ی IIHS، کیا سورنتو در تمامی آزمایشات تصادف این موسسه موفق به دریافت امتیاز Good شده است. به علاوه آژانس NHTSA نیز امتیاز کلی پنج ستاره را به این شاسی بلند کراس اور اعطا نموده است.

تویوتا هایلندر ۲۰۱۸

قیمت: ۳۱٫۲۳۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۳

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۷

در حالیکه تویوتا هایلندر پایین‌ترین امتیاز ایمنی در این لیست را از سوی وبسایت یو اس نیوز دریافت نموده اما این خودرو موفق به دریافت عنوان انتخاب ایمنی برتر از سوی موسسه‌ی IIHS شده و در هر پنج آزمایش تصادف این موسسه امتیاز Good را به خود اختصاص داده است. این موسسه همچنین در رابطه با تکنولوژی جلوگیری از تصادف در جلو این خودرو امتیاز Superior را به آن اعطا نموده است. به علاوه این خودرو به طور کلی موفق به کسب امتیاز پنج ستاره از سوی آژانس NHTSA نیز شده است. از امکانات ایمنی پیشرفته‌ی موجود در این خودرو می‌توان به نور بالای خودکار، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، و کروز کنترل منطبق شونده اشاره کرد. ویژگی‌هایی از قبیل دوربین دید پیرامون، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب،‌ سیستم نظارت بر نقطه کور، و سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو به صورت آپشن‌های قابل خرید در تویوتا هایلندر ارائه می‌گردند.

شورولت وُلت ۲۰۱۸

قیمت: ۳۳٫۲۲۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۱۰

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۴

مدل پلاگین هیبرید وُلت کمپانی شورولت به همراه قابلیت Teen Driver عرضه می‌شود که امکان تنظیم محدودیت‌های سرعت و صدا برای رانندگان مجزا را در اختیار شما قرار می‌دهد. از امکانات کمک راننده‌ پیشرفته‌ی ارائه شده برای این خودرو می‌توان به سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سنسور‌های پارک در عقب خودرو، سیستم فعال کمک به پارک خودرو، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل منطبق شونده به همراه یک شاخص فاصله‌ی تعقیب اشاره کرد. شورولت ولت موفق به کسب پنج ستاره در هر سه آزمایش تصادف آژانس NHTSA شده است. این خودرو همچنین علاوه بر دریافت امتیاز برتر در تمامی آزمایشات سازمان IIHS، عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه را نیز از آن خود ساخته است.

فولکس واگن اطلس ۲۰۱۸

قیمت: ۳۰٫۷۵۰ دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۸

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۴

مدل کاملاً جدید فولکس واگن اطلس ۲۰۱۸ موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی NHTSA شده است. این خودرو همچنین در تمامی شش آزمایش انجام شده توسط IIHS نیز امتیاز Good این موسسه را در کنار عنوان انتخاب ایمنی برتر به خود اختصاص داده است. مدل اطلس به صورت پیش فرض به تکنولوژی ترمز پیش از برخورد خودکار مجهز است. پس از باز شدن ایربگ‌ها این قابلیت با هدف اطمینان از اینکه خودرو به توقف کامل می‌رسد، به وسیله‌ی اعمال ترمز‌ها تا هر زمان که نیاز باشد احتمال وقوع برخورد‌های بعدی را به حداقل می‌رساند. سیستم‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای نظیر سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و سیستم کمک به پارک خودرو در جلو و عقب به صورت آپشن در مدل اطلس ۲۰۱۸ ارائه می‌گردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو