چشم‌انداز مد و لباس در میان بندهای یک تفاهمنامه | هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی برای توسعه دانش و مهارت فنی زنان تا ورود به بازارهای بین‌المللی

74

1400/8/15

11:12


تفاهمنامه همکاری میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، کانون زنان بازرگان تهران و استانداری تهران با هدف حمایت از کار و سرمایه زنان به امضا رسید.

چشم‌انداز مد و لباس در میان بندهای یک تفاهمنامه | هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی برای توسعه دانش و مهارت فنی زنان تا ورود به بازارهای بین‌المللی

گروه مد و لباس هنرآنلاین: بدون شک هر اقدامی به لطف آینده‌نگری و دلسوزی مسئولان در بخش‌های دولتی و خصوصی و سیاست‌گذاران حوزه‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه عرصه مد و لباس، می‌تواند سبب تحکیم تلاش‌ها و دغدغه‌مندی‌های جامعه هنری کشور شود.

به لطف هر یک از اقدامات به انجام رسیده تاکنون که البته امید است با نیت بهبود وضعیت موجود در زمینه حفظ میراث فرهنگی و هنری رقم خورده باشند، هر چند وقت یک‌بار، نفس تازه‌ای بر جان صنایع‌دستی کشور ازجمله دوخت‌های سنتی و پارچه‌بافی دمیده می‌شود و ذیل اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شاهد رقم خوردن اتفاقات امیدوارکننده و انگیزشی در بخش‌های گوناگون هستیم.

هرچند که هر حرکت به ویژه در قالب تفاهم‌نامه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های قاعده‌مند در بطن خود بوده و نگاه و نظر کارشناسان بخش‌های مختلف را در مسیر اجرا خواهد طلبید.

طی روزهای اخیر، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کانون زنان بازرگان تهران و استانداری تهران با هدف حمایت از کار و سرمایه زنان به امضا رسیده است.

این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به امضای زینب اختری مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فاطمه مقیمی رئیس کانون زنان بازرگان ایران و ثریا شارقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران رسید و قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه سه طرف متعهد شدند که امکانات داخلی و بین‌المللی خود را برای دستیابی به اهداف این تفاهم‌نامه به اشتراک بگذارند.

هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی برای توسعه دانش و مهارت فنی زنان در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه هنر صنعت نساجی و پوشاک ازجمله موضوعات مطرح در این جلسه بوده و امید است این تفاهم‌نامه بخشی از تمرکز خود را به آشنا ساختن اعضا با قوانین کسب‌وکار در بازارهای بین‌المللی، مطالعه بازارهای هدف و امکان‌سنجی برای ورود به این بازارها معطوف سازد.

به گفته فاطمه مقیمی رئیس کانون زنان بازرگان هدف از تنظیم این تفاهم‌نامه اتحاد سه نیروی قدرتمند بخش خصوصی و دولتی برای پشتیبانی از کسب‌وکار زنان است و در اینباره اذعان داشته است که کانون زنان بازرگان تهران به‌عنوان تنها تشکل ثبت‌شده حوزه زنان کارآفرین در اتاق تهران و ارکانی از استانداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا ضمن توانمندسازی زنان، فعالیت‌های آنان را به سمت صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور سوق دهند.

او با تأکید بر افزایش نرخ بیکاری زنان به‌ویژه در دوران همه‌گیری کرونا و افزایش خروج زنان کارآفرین از حوزه کسب‌وکار، افزوده است امیدوارم با اجرای این تفاهم‌نامه، بخش خصوصی بتواند بخشی از نقش و مسئولیت اجتماعی خود در راستای حمایت از فعالیت اقتصادی این قشر را ایفا کند.

ثریا شارقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه بانوان در فضای کسب‌وکار، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را همکاری مشترک برای رفع موانع تولید و تجارت، همفکری و اقدام در راستای از میان برداشتن مقررات زائد در حوزه کسب‌وکار  و همچنین همکاری مشترک برای شناسایی ظرفیت‌های تولیدی اعضای زیرمجموعه این تفاهم‌نامه و کمک به توسعه کسب‌وکار آن‌ها برشمرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو