طرز تهیه پنکیک جو دو سر

پنکیک جو دو سر , طرز تهیه پنکیک جو دو سر بدنسازی و موز

پنکیک جو دو سر یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا برای میان وعده استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک جو دو سر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک جو دو سر
تخم مرغ۱ عدد
عسل۱ قاشق غذاخوری سرپر
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن کنجد۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
آرد جو دوسر۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک جو دو سر

مرحله اول

برای تهیه پنکیک جو دوسر مقوی ابتدا تخم مرغ را به همراه عسل و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا قاشق مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج و کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، روغن کنجد را به همراه شیر به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را مجددا با قاشق یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد را با بکینگ پودر و دارچین ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب آرد را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در حین اضافه کردن ترکیب آرد، مواد را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، یک تابه یک نفره روی حرارت ملایم قرار داده و آنرا با کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه با ملاقه مقداری از مابه پنکیک بر می داریم و درون تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا پنکیک حباب بزند.

مرحله پنجم

پس از اینکه روی پنکیک شروع به حباب زدن کرد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر پنیک نیز به طور کامل طلایی شود. در ادامه پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه موز حلقه ای و عسل سرو می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که این پنکیک مانند پنکیک ژاپنی دارای پف زیادی می باشد و در پایان پخت شبیه به کیک می شود. در صورتی که تمایل دارید این پنکیک پف کمتری داشته باشد، می توانید بکینگ پودر را از مواد لازم حذف نمایید.