آغاز به کار جشنواره سینمای ایران در فرانسه

منبع: ایران آرت

66

1400/8/15

21:23


سینمای ایران یک سینمای استثنایی است و همین که در شرایط تحریم‌ها توانسته موفقیت های زیادی در جشنواره های معتبر دنیا به دست آورد خیلی مهم است.

ایرن آرت: جشنواره سینمای ایران در فرانسه در سینمای الیزه شهر شانتی و با حضور شهردار این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با حضور کریستف تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه، مخاطبان و علاقمندان فرانسوی و اهالی شانتی در سینمای الیزه این شهر شامگاه جمعه (۱۴ آبان) افتتاح شد.

ایزابل ووجتوویز شهردار شانتی ضمن خوشامدگویی به میهمانان از طرف خود و مسئولان و نمایندگان این شهر گفت: از حضور کارگردانان ایرانی در این شهر احساس خوشبختی می‌کنم. سینمای ایران برای ما شناخته شده است و از برگزاری چنین جشنواره ای در شهرمان خوشحال هستیم.

تاردیو نیز گفت: سینمای ایران یک سینمای استثنایی است و همین که در شرایط تحریم‌ها توانسته موفقیت های زیادی در جشنواره های معتبر دنیا به دست آورد خیلی مهم است.

وی با تاکید بر استمرار برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی افزود: هنر کارگردانان ایران در ساخت فیلم هایی با موضوع جنگ ایران و عراق، موضوعات خانوادگی بسیار قوی و استثنایی است و بنده به عنوان یکی از اعضای هئیت داوران که فیلم ها را دیدم، معتقدم کیفیت  فیلم ها بسیار خوب بود.

جشنواره سینمای ایران در شانتی از ۱۳ تا ۱۶ آبان‌ سال جاری در فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتی، مجموعه کاخ اعظم این شهر، شهرداری سانلیس، دانشگاه سوربن فرانسه، بنیاد دومال، سینمای الیز و حمایت پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران در راستای شناخت سینمای نوین و معرفی کارگردانان مستعد سینمای ایران در عرصه و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

ابوالفضل جلیلی کارگردان و سینماگر (رئیس ایرانی هیات داوران جشنواره)، فردریک بونو مدیر سینماتک فرانسه (رئیس فرانسوی هیات داوران جشنواره)، سارا دِروا (سردبیر فیلم فرانسه)، کریستف تاردیو (دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه)، ماری ماسمونتی (تولید کننده سینما و رئیس اتحادیه تولید کنندگان مستقل سینمای فرانسه (هیات داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو