نماینده مخالف برجام به مذاکره با آمریکا رضایت داد

منبع: برترین ها

78

1400/8/15

22:48


فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس که از مخالفان سرسخت برجام است در رشته توئیتی نوشت: اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد.اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است.

برترین‌ها: فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس که از مخالفان سرسخت برجام است در رشته توئیتی نظراتش درباره مذاکرات برجامی را بیان کرد.

وی در این باره نوشت: با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که « شیطان بزرگ »، مقابل ایران است، نه «کدخدا».

مخالف سرسخت برجام به مذاکره با آمریکا رضایت داد

عباسی اضافه کرد:اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد.

وی در ادامه نوشت: در دولت قبل، با خوش بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در نظریه مقاومت دارد.

او افزود: اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است.

عباسی تصریح کرد: بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد.

وی گفت: اگر قدرت سخت پشتیبان قدرت نرم نباشد همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو