هیجان و کشتار بی‌پایان با بازگشت دکستر

منبع: برترین ها

72

1400/8/16

09:48


نسخه جدیدی از سریال دکستر، با عنوان «دکستر: خون جدید»، این‌بار، 8سال پس از نمایش آخرین قسمت نسخه اصلی این سریال، به‌صورت مینی‌سریال و در روز 7نوامبر 2021(16آبان) منتشر می‌شود.

روزنامه همشهری: نسخه جدیدی از سریال دکستر، با عنوان «دکستر: خون جدید»، این‌بار، 8سال پس از نمایش آخرین قسمت نسخه اصلی این سریال، به‌صورت مینی‌سریال و در روز 7نوامبر 2021(16آبان) منتشر می‌شود. انتشار این سریال به‌معنای آن است که به‌زودی مخاطبان تلویزیونی و منتقدان این فرصت را پیدا خواهند کرد که وارد دوران متفاوتی از گفت‌وگو و بحث و جدل فرهنگی درباره مردان پیچیده و دنیای بزرگ‌تر اطراف آنها شوند. این سریال در زمان پخش از محبوبیت زیادی میان مخاطبان ایرانی برخوردار بود.

بازگشت قاتل محبوب

کلاید فیلیپس، تهیه‌کننده و سازنده و مایکل سی هال، بازیگر سریال دکستر هر دو به این مسئله اذعان دارند که دنیا و ذائقه تلویزیونی مردم طی این 8سالی که از پخش آخرین فصل از سریال دکستر می‌گذرد، تغییر کرده است، با این حال کلاید فیلیپس مخالف این نظریه است که دوران روایت و به تصویرکشیدن داستان‌های ضد‌قهرمانی به پایان رسیده و اکنون تنها سریال‌هایی نظیر تد لاسو هستند که نظر بینندگان تلویزیونی را به‌خود جلب می‌کنند.

ظهور و افول دکستر قدیمی

در نسخه اصلی سریال دکستر (2006تا 2013)، چگونگی تبدیل دکستر به یک قاتل سریالی به تصویر کشیده شده: ناپدری دکستر که در شناخت روش‌های درمان بیماری‌های روحی و روانی‌ تخصص داشت، کدی را اختراع کرد که براساس آن، دکستر این توانایی را می‌یافت که تشخیص دهد کدام قربانیان وی به‌دلیل انجام اعمال مجرمانه مستحق مرگ هستند و آنها را می‌کشت. شخصیت دکستر در نسخه اصلی سریال در حالی به‌صورت یک بیمار روانی با تمایلات شدید به ارتکاب جنایات فجیع نشان داده شده بود که او همزمان به‌دنبال یک زندگی واقعی و ارتباطات دوستانه و صمیمانه در عرصه جامعه نیز بود. در پایان نسخه اصلی سریال، دکستر وانمود کرد که کشته شده، اما او در واقع پسرش را ترک کرد و به شهر کوچک دورافتاده‌ای رفت و در آنجا ضمن ریاضت‌کشیدن به‌خاطر قتل‌هایی که انجام داده بود، طلب بخشایش کرد. این پایان‌بندی، نارضایتی بسیاری را در پی داشت، چرا که بسیاری از بینندگان انتظار داشتند سریالی که به داستان یک قاتل عجیب و غریب و بی‌رحم و روانی با انگیزه‌های متفاوت می‌پرداخت، پایان‌بندی مهیج و غافلگیر‌کننده‌ای داشته باشد.

هیجان و کشتار بی‌پایان با بازگشت دکستر

طی 8قسمت نسخه اولیه سریال، دکستر شخصیتی به تصویر کشیده شده که درحالی‌که ناظر بر اوضاع است از عملکرد ضعیف سیستم جنایی و قضایی در آمریکا نیز اطلاع دارد از همین رو قواعدی را برای اجرای عدالت در ذهن خود ترسیم می‌کند و خودش خلافکاران و تبهکاران را به چنگ می‌اندازد و آنها را به سزای اعمالشان می‌رساند.
فیلیپس درباره نسخه جدید دکستر می‌گوید: در این سریال دکستر بزرگ شده و مخاطبان این سریال هم از نظر سنی و ذهنی رشد بیشتری کرده‌اند. بنابراین در نسخه جدید این سریال ما بیشتر به موضوعات روز می‌پردازیم. محور موضوعات اصلی ما در نسخه جدید دکستر، بحران‌های روحی و روانی در جامعه، مسئله تیراندازی در مدارس و رفتار غیرانسانی با بومیان آمریکا خواهد بود. ما بیشترین تلاش‌مان را انجام داده‌ایم تا در این سریال به مشکلات عصر حاضر بپردازیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو