هشدار وزیر انگلیسی به «متا»

منبع: برترین ها

54

1400/8/16

11:29


نادین دوریس، وزیر وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس در مورد تغییر برند فیسبوک به متا و اتهامات اخیر به این شرکت هشدار داد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از phonearena، نادین دوریس، وزیر وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس به شرکت‌های فناوری و مدیران اجرایی هشدار داد که تغییر نام شرکت‌هایشان مانع از مواجهه با تحریم‌های کیفری آن‌ها نمی‌شود. این هشدار دوریس مستقیما فیسبوک را مورد هدف قرار داده که اخیر مارک زاکربرگ نام آن را به متا تغییر داده است. دوریس، روز پنجشنبه در جلسه لایحه ایمنی آنلاین به قانونگذاران گفت: "وقتی آسیبی ایجاد شود، ما به دنبال آن خواهیم رفت."

هشدار وزیر انگلیسی به «متا»

تحریم‌های کیفری برای مدیران رسانه‌های اجتماعی در لایحه جدید انگلیس

تغییر نام فیسبوک پس از آن که فرانسیس هاوگن، کارمند سابق و افشاگر در ماه گذشته در مقابل پارلمان انگلیس بر علیه این شرکت شهادت داد، انجام شد. هاوگن همچنین در ماه اکتبر در مقابل قانونگذاران آمریکایی شهادت داد و اظهار داشت که فیسبوک منافع شخصی را بر انجام کار درست مقدم می‌داند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا درباره متا توضیح داد: "پلتفرم بعدی فراگیرتر خواهد بود. مثل اینترنت تجسم یافته که شما در خودرو تجربه می‌کنید ما این پلتفرم را متاورس می‌نامیم و هر محصول جدیدی که تولید می‌کنیم، زیرمجموعه این پلتفرم است. زاکربرگ، متاورس را به عنوان فضای واقعیت مجازی که در آن کاربران می‌توانند با یک محیط ساخته شده توسط کامپیوتر با دیگر کاربران تعامل داشته باشند، تعریف کرد.

متا ۱۰ هزار مهندس را در انگلیس برای کمک به ساخت متاورس استخدام خواهد کرد و دوریس در این باره گفت که به این اعضای جدید باید وظیفه وفق پیداکردن با رعایت شرایط و ضوابط و حذف الگوریتم‌های مضر محول شود.

جریمه‌های میلیون دلاری برای رسانه‌های اجتماعی خاطی

انگلیس به دنبال جریمه کردن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی است که به انتشار محتوای غیرقانونی و مضر کمک می‌کنند. ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهانی یا ۱۸ میلیون پوند (۲۴.۲ میلیون دلار) جریمه‌ای است که برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است. اگر مدیران این شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نتوانند جلوی انتشار محتوای خلاف قانون را بگیرند، ظرف دو سال با پیگرد مجرمانه مواجه خواهند شد. البته دوریس می‌گوید به دنبال کاهش این بازه زمانی به سه یا شش ماه است.

غول‌های فناوری گفته اند که هم زمان و هم تلاش زیادی را برای ایمن‌تر کردن پلتفرم‌های خود صرف می‌کنند. متا می‌گوید که ۴۰ هزار کارمند دارد که روی ایمنی پلتفرم کار می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو