حتما خاطرتان هست که این پسر بچه با ترفندهای عجیب و غریبی خانه را از دستبرد دو دزد سمج نجات می‌دهد. سیستم امنیتی یکی از قابلیت‌های نوین و امکانات  خانه هوشمند است که مسئولیت حفظ امنیت و ایجاد یک سیستم امنیتی منزل برای این اماکن را بر عهده دارند.

فقط کافی است که کسی بدون اجازه و هماهنگی شما وارد محل کار یا منزل‌تان شود، آژیرها به صدا در می‌آیند، چراغ‌ها روشن می‌شوند، درب قفل می‌شود و دزدها را به دام می‌اندازد.

البته کار پیشرفته‌ترین سیستم امنیتی هوشمند به همین جا ختم نمی‌شود بلکه با تجهیزات هوشمند دیگری آسایش بیشتری را در خانه‌های هوشمند فراهم می‌کند. امکاناتی که خیلی از مردم شاید تنها در فیلم و افکت های سینمایی هالیوودی و یا زندگی افراد مشهور و ثروتمند مشابه آنرا دیده باشند. در این متن با به کارگیری اطلاعات وبلاگ مرکز هوشمند سازی آرات (اسمارتیک) درباره انواع تجهیزاتی که در خانه های مدرن به کار می رود صحبت خواهیم کرد.

کنترل اتوماتیک چراغ ها و میزان نوری که ساطع می کنند در دستان شماست!

کلمه‌ی “هوشمند” در تکنولوژی، اشاره به تکنولوژی نظارت بر خود، تحلیل و گزارش دارد. تکنولوژی هوشمند به افزایش دامنه و عملکرد سیستم‌های روشنایی در خانه کمک می‌کند. استفاده از تکنولوژی روشنایی هوشمند یک روش پیشرفته برای روشنایی خانه‌ها است. لامپ‌های LED هوشمند حاوی نرم‌افزاری هستند که به یک اپلیکیشن، دستیار خانه‌ی هوشمند یا سایر لوازم جانبی هوشمند متصل می‌شوند تا بتوان چراغ‌ها را اتوماتیک کرده و یا از راه دور کنترل کرد و دیگر نیازی به سوئیچ‌های دیواری سنتی نیست.

در ابتدایی‌ترین سطح می‌توان سیستم‌های روشنایی را از راه دور کنترل کرد؛ این کار اغلب از طریق برنامه‌ای که روی تلفن هوشمند یا رایانه وجود دارد، انجام می‌شود. برای عملی شدن این هدف، روشنایی  مدرن در پروژه های هوشمند سازی برای ارسال و دریافت سیگنال‌های خود معمولا به انواع انتقالات بی‌سیم متکی است. 

ریموت

سیستم های صوتی و تصویری هم با تاچ پنل ها قابلیت کنترل دارند!

در این سبک خانه ها و ویلای مدرتن سیستم‌های صوتی به جای استفاده از شبکه‌ی وای‌فای، برای دسترسی مطمئن به اینترنت از ورودی مستقیم اینترنت استفاده می‌کنند. فرقی ندارد که سیستم صوتی خانگی باشد یا سیستم تصویری خانگی، در هر حال می‌توان از اپلیکیشن‌های اختصاصی بر روی سیستم عامل‌های iOS یا اندروید برای پخش فیلم، کنترل موسیقی، موج رادیو و غیره استفاده کرد. بعلاوه امکان بارگذاری موسیقی در فضای ذخیره‌سازی سیستم یا مستقیما از روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل، وجود دارد.

در نسل جدید خانه های مدرن کنترل همه چیز از طریق امواج وایرلس امکان پذیر است

سیستم خانه های مدرن همچنان در حال رشد است و هر روز با رونمایی از یک قابلیت جدید، یک زندگی شیک و راحت را به طرفداران عرصه‌ی فناوری وعده می‌دهد. در این صنعت، معمولا یا تمامی تجهیزات خودشان قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند یا توسط یک رابط مثل هاب، به اینترنت وصل می‌شوند.

 سیستم هوشمند سازی خانه وایرلس برای ایمن سازی ساختمان، کنترل لوازم خانگی، نظارت بر مصرف انرژی، به عنوان دستیار در مراقبت افراد سالمند یا کودکان و خیلی موارد دیگر نقش خوبی را ایفا کرده است. در این پروتکل اداره تمام تجهیزات داخلی ساختمان نظیر سیستم مدیریت ساختمان (BMS) از طریق امواج وای فای انجام می‌شود و اتوماسیون سازی های پیشرفته از طریق دستگاه های واسط امکان پذیر می شود.

مرکز هوشمند سازی

مرکز هوشمند سازی آرات: فعال در اجرای پروژه‌های سیستم مدیریت ساختمان در ایران

امیدواریم مطلبی که برای شما نوشتیم توانسته باشد ابهامات ذهن شما را برطرف کرده باشد. اگر به دنبال تجهیز ساختمان – برج – ویلا و یا محل کار خودتان به سیستم‌های هوشمند هستید می‌توانید نام مرکز هوشمند سازی آرات را در اینترنت جستجو کنید. ما یکی از بهترین شرکت‌های تامین قطعات هوشمند سازی و نیز اجرای پروژه‌های هوشمند سازی در ایران هستیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره رایگان می‎‌توانید با این مرکز تماس بگیرید. مشاوران مرکز هوشمند سازی آرات هفت روز هفته از ساعت 9 صبح الی 6 عصر پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.