طرح اصلاح قانون مهریه به‌زودی به صحن مجلس می‌رسد/ تاکید بر دریافت مهریه عندالمطالبه و نقد

70

1400/8/16

13:54


طرح اصلاح قانون مهریه به‌زودی به صحن مجلس می‌رسد/ تاکید بر دریافت مهریه عندالمطالبه و نقد

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بخشی از اهداف طرح اصلاح قانون مهریه گفت: تاکید ما بر این است که تا جایی که امکان دارد مهریه نقد و به صورت عندالمطالبه دریافت شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حجت الاسلام حسن‌ نوروزی در خصوص آخرین اقدامات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر طرح اصلاح قانون مهریه عنوان کرد: هفته گذشته کمیته بررسی کننده این موضوع با حضور اعضای کمیته، متخصصین، کارشناسان و اعضای فراکسیون زنان جلسه داشت و ۴ ماده از طرح مربوطه را به تصویب رساند، چندین ماده از این طرح باقی مانده است که پس از بررسی و تصویب آن، طرح را به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم داد.


وی افزود: تاکید ما بر این است که تا جایی که امکان دارد مهریه نقد و به صورت عندالمطالبه دریافت شود، نه اینکه ۵۰۰ یا هزار سکه به صورت عندالاستطاعه باشد و به اجرا گذاشته شود، یعنی تاکید بر این است که مهریه عندالمطالبه باشد و اگر هم نظر طرفین بر عندالاستطاعه است در صورت ضرورت باشد و تضمین کافی اخذ شود.


نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: هنگامی که زوج بیش از ۵۰ سکه و مهریه بالا را می‌پذیرد باید یک حق الثبت نیز بپردازد، این حق الثبت برای موضوع ازدواج آسان در بودجه سال آینده منظور خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو