مأموران فرانسوی با ماشین آبپاش و گاز اشک‌آور به تجمع حدود هزار و دویست معترض به تغییرات اقلیمی در یکی از شهرهای فرانسه حمله کردند.

مأموران پلیس شهر «رِن» فرانسه،  تجمع اعتراضی روز شنبه را با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش متفرق کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، حدود هزار و دویست معترض به سیاست‌های دولت فرانسه در قبال تغییرات اقلیمی، هم زمان با تظاهرات مشابهی در گلاسکو، وارد خیابان‌های شهر رِن شدند.

علاوه بر معترضان به تغییرات اقلیمی، جلیقه زردها و گروه‌های ضد فاشیستی نیز به این تجمع افزوده شدند. در نهایت مأموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن این معترضان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

روز شنبه به مناسبت روز جهانی اقدام برای عدالت اقلیمی و هم‌زمان با نشست اقلیمی گلاسکو، شهرهای مختلف جهان شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده بودند.

این  اعتراضات گسترده در آخرین روز از اولین هفته برگزاری اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، صورت گرفت. معترضان در این تظاهرات سران جهان را به اقدام در زمینه تغییرات اقلیمی و تغییر سیستم برای یک اکوسیستم پایدار ترغیب کردند.

روی برخی از دست نوشته‌ها نوشته شده بود: «برای برقراری عدالت اقلیمی هم اکنون اقدام کنید»، «آینده در حال تماشا است». در این تظاهرات همانند تظاهرات روز جمعه، کودکان زیادی در میان جمعیت حاضر بودند. این دور از اجلاس تغییرات اقلیمی شاهد حضور سران جهان در دو روز اول بود و برخی از اعلامیه‌های همکاری مهم در هفته اول از جمله توقف جنگل‌زدایی، کاهش انتشار گاز متان منتشر شد.