اسناد پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به امضای رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و وزیر دارایی عراق رسید.

در دیدار «داود منظور» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه «علی علاوی»، وزیر دارایی جمهوری عراق، اسناد پروتکل اصلاحی موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور به امضا رسید.

این موافقت نامه که به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و عراق و همچنین تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه منعقد شده که موجب رفع موانع مالیاتی ذینفعان و تسهیل و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور و گسترش همکاری‌های ذینفعان موضوع موافقت نامه خواهد شد.

با امضا و سپس تکمیل مراحل تصویب اسناد این پروتکل اصلاحی، قانون موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور لازم الاجرا خواهد شد.

در این دیدار «داود منظور» ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران سطح تعاملات بین دو کشور و رفع موانع مالیاتی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و تجاری طرفین ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات انعقاد موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور از سال ۱۳۸۸ شروع و در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است اما پروتکل اصلاحی مربوط به این موافقت نامه از سال ۱۳۹۳ در حال بررسی بوده که در این دیدار نهایی و به امضا طرفین رسید.