مورد انتظارترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۲

مورد انتظارترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۲


منبع: فوت و فن

165

1400/8/17

08:29


سال ۲۰۲۲ را می‌توان سال پر باری برای ژانر اکشن و طرفداران آن دانست. سال آینده، طرفداران شاهد قسمت جدیدی از مجموعه فیلم‌های جان ویک (John Wick)، قسمت جدیدی از مجموعه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن (Mission: Impossible) و یک ماجراجویی تازه در دنیای فیلم‌های ایندیانا جونز (Indiana Jones) خواهند بود.

از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول و دی‌سی گرفته تا فیلم‌های تازه ساخته کارگردان‌هایی همچون مایکل بی و دیوید لیچ، چندین فیلم اکشن بسیار مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ وجود دارد. در زیر، ده تا از مورد انتظارترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۲ را مشاهده می‌کنید.

۱۰. فیلم آمبولانس (Ambulance)

فیلم آمبولانس به کارگردانی مایکل بی قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۲ اکران شود. این فیلم با بازی جیک جیلنهال و یحیی عبدالمتین دوم است. آنها نقش دو سارق بانک را بازی می‌کنند که یک آمبولانس را می‌دزدند که در آن، یک امدادگر با بازی آیزا گونزالس و بیماری با شرایط وخیم وجود دارد.

با توجه به سابقه مایکل بی در ساخت فیلم‌های اکشنی همچون تبدیل شوندگان (Transformers)، پسران بد (Bad Boys) و سیزده ساعت (۱۳ Hours) می‌توان انتظار داشت که فیلم آمبولانس، یک فیلم اکشن هیجان‌انگیز باشد.


۹. فیلم مارول‌ها (The Marvels)

فیلم مارول‌ها، دنباله فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) است و قرار است تا در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ بر روی پرده سینماها اکران شود. در این فیلم، کارول دنورز با بازی بری لارسون، با دو ابرقهرمان دیگر که شبیه او رفتار می‌کنند یعنی خانم مارول با بازی ایمن ولانی و مونیکا رامبوا با بازی تیونا پاریس همکاری خواهد کرد. قبل از این فیلم، در سریال خانم مارول (Ms. Marvel) با این کاراکتر آشنا خواهیم شد و در سریال وانداویژن (WandaVision) نیز با کاراکتر رامبوا آشنا شدیم.


۸. فیلم قطار سریع‌السیر (Bullet Train)

فیلم قطار سریع‌السیر، فیلمی اکشن و پر ستاره بر اساس رمانی به همین نام نوشته کوتارو ایساکا است. کارگردانی فیلم نیز در دستان دیوید لیچ است. برد پیت قرار است در این فیلم ایفای نقش کند. این فیلم داستان پنج قاتل را روایت می‌کند که همزمان وارد قطار سریع‎‌السیر ژاپنی می‌شوند و متوجه می‌شوند که همه آنها در تله افتادند. دیوید لیچ سابقه کارگردانی فیلم‌های جان ویک و بلوند اتمی (Atomic Blonde) را در کارنامه دارد. فیلم قطار سریع‌السیر قرار است در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۲ به اکران دربیاید.


۷. فیلم ماموریت: غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)

تام کروز قرار است بار دیگر با فیلمی از مجموعه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن، به سینماها بازگردد. علاوه بر تام کروز و بازیگران ثابت این مجموعه، هایلی اتوول و پوم کلمنتیف به جمع بازیگران هفتمین فیلم از مجموعه ماموریت: غیرممکن اضافه شدند. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۷ می سال ۲۰۲۲ اکران شود.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر مک‌کوری است که دو فیلم قبلی این مجموعه را نیز کارگردانی کرده است. هشتمین فیلم مجموعه ماموریت: غیرممکن نیز به کارگردانی مک‌کوری در ۷ جولای ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.


۶. فیلم فلش (The Flash)

پس از سال‌ها و پشت سر گذاشتن مشکلات زیاد، سرانجام فیلم فلش با بازی ازرا میلر در حال تولید است و انتظار می‌رود در تاریخ ۴ نوامبر سال ۲۰۲۲ اکران گردد. داستان این فیلم در مورد تلاش‌های بری الن برای باز گرداندن مادرش از مرگ است. در این فیلم شاهد موضوعاتی همچون سفر در زمان و جهان‌های چندگانه خواهیم بود. علاوه بر این، در این فیلم، مایکل کیتون و بن افلک، نقش‌های خود به عنوان بتمن را بازآفرینی خواهند کرد. همچنین، این فیلم به معرفی ساشا کیل به عنوان سوپرگرل خواهد پرداخت.


۵. فیلم جان ویک: بخش ۴ (John Wick: Chapter 4)

چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جان ویک قرار است در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ اکران شود. به دنبال پایان معلق و ناتمام در سومین فیلم، انتظار می‌رود که در این فیلم، شاهد اکشنی هیجان‌انگیز و جذاب‌تر باشیم. کارگردانی فیلم چهارم جان ویک را چاد استاهلسکی بر عهده دارد و کیانو ریوز نیز برای ایفای نقش جان ویک باز خواهد گشت. انتظار می‌رود که فیلم چهارم همانند سه فیلم قبلی باشد و طرفداران ژانر اکشن را به هیجان بیاورد.


۴. فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

ستاره فیلم پلنگ سیاه، چادویک بوزمن، به طور غیرمنتظره‌ای در سال ۲۰۲۰ از دنیا رفت. به منظور احترام به او و میراثش، استودیو مارول، بازیگر دیگری جایگزین او نخواهد کرد و کلا، کاراکتر او را کنار گذاشته است. از طرف دیگر، کاراکترهای فیلم قبلی همچون شوری با بازی لتیتیا و اوکیو با بازی دانای گوریرا داستان فیلم پلنگ سیاه ۲ را پیش خواهند برد. این فیلم قرار است در تاریخ ۸ جولای ۲۰۲۲ بر روی پرده سینماها اکران شود. همانند فیلم اول، کارگردانی فیلم در دستان رایان کوگلر است.


۳. فیلم ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones 5)

از زمان اکران فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال) بیش از یک دهه است که می‌گذرد و با این وجود، هریسون فورد همچنان آماده است تا بار دیگر نقش خود را در پنجمین فیلم ایندیانا جونز به تصویر بکشد. پس از تاخیرهای فراوان، این فیلم قرار است در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۲ اکران شود. این اولین فیلم ایندیانا جونز خواهد بود که استیون اسپیلبرگ کارگردانی آن را بر عهده نخواهد داشت. کارگردانی فیلم در دستان جیمز منگولد خواهد بود که کارگردانی فیلم لوگان (Logan) با بازی هیو جکمن را در کارنامه دارد.


۲. فیلم بتمن (The Batman)

در فیلم بتمن سال ۲۰۲۲، شاهد حضور رابرت پتینسون در نقش بتمن خواهیم بود. فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز قرار است در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ اکران گردد. داستان فیلم، جوانی‌های بروس وین را به تصویر می‌کشد که هنوز تازه کار خود به عنوان شوالیه تاریکی را آغاز کرده است. دیگر بازیگران فیلم بتمن نیز شامل پاول دانو در نقش ریدلر، اندی سرکیس در نقش آلفرد و کالین فارل در نقش پنگوئن است.


۱. فیلم ثور: عشق و رعد (Thor: Love And Thunder)

تایکا وایتیتی، فیلم قبلی ثور به نام رگناروک (Ragnarok) را کارگردانی کرده بود و به موفقیت قابل قبولی دست یافت. بار دیگر، او سکان‌دار کارگردانی دنباله این فیلم به نام فیلم ثور: عشق و رعد است. در این فیلم، جین فاستر با بازی ناتالی پورتمن به مایتی ثور تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود که چهارمین فیلم ثور، فیلمی عظیم و دوست‌داشتنی در این مجموعه باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو