سگ‌ها عاشق این اسباب بازی‌ها هستند!

منبع: فوت و فن

188

1400/8/17

08:43


سگ‌ها عاشق این اسباب بازی‌ها هستند!

همه سگ‌ها عاشق بازی و تفریح هستند و با کوچکترین چیزی خود را سرگرم می‌کنند. اما این اسباب بازی‌ها، به راستی سگ‌تان را دیوانه می‌کند!

بازی و دنبال کردن رفتار طبیعی سگ‌ها است. به همین دلیل است که باید برای هر سگی اسباب بازی تهیه کرد. در حقیقت اگر با سگ‌ها خوب بازی نکنید و خوب سرگرم نشوند، ممکن است مشکلات رفتاری در آنها بروز کند.

اگر تا به حال به دنبال خرید اسباب بازی برای سگ‌تان رفته باشید، دیده‌ اید که انتخاب‌هاتان خیلی زیاد هستند. پس انتخاب اسباب بازی مناسب برای سگ‌تان کاری گیج کنند خواهد بود. قبل از اینکه برای خرید اسباب بازی از خانه بیرون بروید، ابتدا نگاهی به لیست زیر بیاندازید تا شما را راهنمایی کند.

نکته: سگ‌ها اسباب بازی‌ها را می‌جوند و ممکن است در هنگام جویدن قطعه‌ای از آن اسباب بازی جدا شده و در گلوی سگ بپرد. برای جلوگیری از این اتفاق همیشه قبل از خرید هر اسباب بازی از امن بودن بازی با آن اطمینان حاصل کنید. بعضی اسباب بازی‌ها چند قطعه‌ای هستند و ممکن است هنگام بازی با آنها قطعات‌شان از هم جدا شود، مواظب باشید.

۱- توپ

هیچ شکی نیست که هر خانه‌ای که سگ دارد، باید چند توپ برای بازی هم داشته باشد. انواع و اقسام توپ‌ها به بازرا عرضه شده است، از توپ تنیس و توپ‌های پلاستیکی بگیرید تا توپ‌های چراغ دار. بعضی توپ‌ها خیلی جالب هستند و درون‌شان حفره‌ای برای جاسازی خوراکی سگ وجود دارد. سعی کنید توپ‌های پلاستیکی و فومی برای سگ‌تان تهیه کنید تا او بتواند به راحتی آنها را گاز گرفته و در دهان حمل کند.

۲- دیسک

سگ‌ها به همان اندازه که از بازی با توپ لذت می‌برند، بازی با دیسک را هم دوست خواهند داشت. دیسک‌ها برای بازی پرتاب و آوردن بهتر هستند چرا که می‌توان آنها را دور تر از یک توپ پرتاب کرد و سگ را به فعالیت بیشتری وادار کرد. ممکن است دیسک‌ها از پلاستیک، لاستیک یا دیگر مواد ساخته شده باشند.

۳- اسباب بازی‌های نرم و مخملی

خیلی از سگ‌ها عاشق اسباب بازی‌های نرم و مخملی هستند. ممکن است گاهی این عروسک را مانند بچه ای با خود حمل کنند و گاهی با آن طعمه بازی کنند. بعضی از این عروسک‌ها دارای جغجغه هم هستند. ممکن است سگ‌تان بعد از مدتی تصمیم بگیرد طعمه خود را بکشد و تمام دل و روده آن را بیرون بریزید!

۴- جغجغه

اسباب بازی‌های جغجغه‌ای در انواعی از رنگ و شکل عرضه می‌شوند و معمولا از پلاستیک یا لاستیک ساخته شده اند. بسته به اینکه سگ‌تان عادت دارد چقدر اسباب بازی خود را بجود، نوع مناسب این اسباب بازی‌ها را برای او تهیه کنید. اگر سگ‌تان عادت به زیاد گاز گرفتن دارد، بهتر است انواع لاستیکی این اسباب بازی را تهیه کنید.

۵- اسباب بازی‌های طنابی

اسباب بازی‌های طناب دار از طناب بافته شده درست شده اند و گاهی اجسام پلاستیکی هم به آنها وصل است. از این اسباب بازی‌ها می‌توان برای بازی طناب کشی، طعمه بازی و یا تنها برای جویده شدن استفاده کرد! البته لازم نیست این طناب‌ها را حتما از یک فروشگاه اسباب بازی تهیه کنید و می‌توانید خود با استفاده از تکه‌ای طناب برای سگ‌تان اسباب بازی بسازید. بسیاری از سگ‌ها اسباب بازی‌های طناب دار را دوست دارند اما برخی هم به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. جویدن این اسباب بازی برای حفظ سلامت دندان‌های سگ‌تان مفید است.

۶- تاگ توی (اسباب بازی طناب مانند)

بسیاری از سگ‌ها عاشق بازی طناب کشی هستند. این بازی طبیعت شکارگر سگ را ارضا می‌کند. این بازی، به علاوه، برای ذهن و بدن سگ هم ورزشی عالی است. اسباب بازی‌های زیادی در فروشگاه‌ها وجود دارند که می‌توان با آنها بازی طناب کشی را انجام داد. این اسباب بازی‌ها را به نام تاگ توی و در اندازه، شکل و رنگ‌های مختلف پیدا خواهید کرد.

۷- اسباب بازی‌های شناور روی آب

این اسباب بازی ها برای سگ هایی که عاشق شنا کردن هستند عالی است. این اسباب بازی‌های معمولا از فوم، پلاستیک یا لاستیک ساخته شده اند. با مراجعه به فروشگاه‌های حیوانات انواع مختلفی از آنها به شکل توپ، حلقه و اشکال دیگر. دست و پا کردن یکی از این اسباب بازی‌ها برای سگ‌تان کار سختی نیست.

۸- اسباب بازی هایی که جای غذا دارند

این اسباب بازی ها باید در هر خانه‌ای پیدا شوند. بازی کردن با آنها علاوه بر هیجان و تقویت ذهن سگ، به او خوراکی هم می دهند، چه از این بهتر! این اسباب بازی‌ها بهترین روش برای تخلیه انرژی سگ‌تان هستند. آنها هم در انواع شکل ها و رنگ‌ها در فروشگاه‌ها پیدا خواهند شد.

۹- پازل سگ

درست مانند اسباب بازی‌های دیگر، پازل هم باعث می‌شود ذهن سگ‌تان فعال بماند. این پازل ها طوری طراحی شده اند که سگ‌تان را به چالش بکشند. بعضی از این پازل‌ها جای غذا هم دارند و سگ‌ باید آنها را حل کند تا به غذا برسد و همین باعث می‌شود ذهن سگ‌تان رشد کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو