جشنواره کن با اکران فیلمی جدید از کارگردان «رژه پنگوئن‌ها» به کار خود پایان می‌دهد

منبع: فوت و فن

98

1400/8/17

09:16


جشنواره کن با اکران فیلمی جدید از کارگردان «رژه پنگوئن‌ها» به کار خود پایان می‌دهد

لوک ژاکه در مصاحبه‌ای در مورد سفرش به قطب جنوب برای ساخت فیلم مستند جدیدش «یخ و آسمان» صحبت کرد. این فیلم در مورد کلود لوریوس، مردی که پدیده «گرمایش زمین» را کشف کرد است.
او می‌گوید: "تا دو یا سه سال پیش بارانی در قطب جنوب نمی‌بارید. حالا با افزایش دمای هوا این منطقه و ساکنانش برای اولین بار در تاریخ با این پدیده مواجه شده‌اند و این بسیار وحشتناک است. حیوانات این منطقه برای شرایط بارانی وفق داده نشده‌اند. جوجه پنگوئن می‌میرند زیرا باران آن‌ها را آن قدر خیس می‌کند که سرما می‌خورند…آن‌ها در حال از بین رفتنند."

فیلم «یخ و آسمان» در روز ۲۴ مه به نمایش در خواهد آمد و ۶۸مین فستیوان فیلم کن را پایان خواهد داد. ژاکه امیدوار است که بتواند از مراسم فرش قرمزی که در بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین جشنواره فیلم جهان برگزار می‌شود، استفاده کرده و هم از لوریوس قدردانی کرده و هم توجه جهانی را به مسأله گرمایش زمین و عواقبش جلب کند.

این فیلم‌ساز فرانسوی عاشق قطب جنوب است و از چالش‌های فیلم‌برداری در آن لذت می‌برد. او می‌گوید: "ما در غارهایی یخی با دمای ۵۷- درجه فیلم‌برداری کردیم. من دوست دارم در این منطقه جاهایی را ثبت کنم و نشان دهم که مردم نمی‌توانند ببینند."

جشنواره فیلم کن معمولا به ندرت فیلم‌های مستند را در لیست رسمی نمایش فیلم خود قرار می‌دهد. فیلم بولینگ برای کولومباین ساخته مایکل مور(۲۰۰۲) و مانداوینو ساخته جاناتان ناسیتر(۲۰۰۴) از نمونه‌های نادری هستند که مراسم فرش قرمز آن‌ها در جشنواره کن برگزار شده است.
با این حال ژاکه می‌گوید که فیلم او متعلق به این جشنواره است. بیش از ۳۵ میلیون نفر فیلم «رژه پنگوئن‌ها» را در سینماها دیدند و ژاکه امیدوار است تا فیلم جدیدش هم به چنین موفقیتی دست پیدا کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو