برنامه آئودی برای کنترل و پیگیری سلامت و نشاط راننده هنگام سواری

منبع: فوت و فن

115

1400/8/17

09:16


برنامه آئودی برای کنترل و پیگیری سلامت و نشاط راننده هنگام سواری

 
در این میان شرکت آئودی قصد دارد با سیستم ویژه Audi Fit Driver یکی از پیشگامان این عرصه باشد. ایده این پلتفرم کنترل و مانیتور پارامترهای اصلی سلامت راننده از طریق ابزارهای پوشیدنی سلامتی و اسمارت‌واچ‌ها و همراه کردن آن با اطلاعات کسب شده توسط سنسورهای ماشین است. آنها قصد دارند با استفاده از داده‌هایی چون ضربان قلب، دمای پوست و کنترل مداوم آن طی رانندگی، تصویری از وضعیت بدنی و روحی فرد مستقر در پشت فرمان ترسیم کنند.
 
آنگاه سیستم Audi Fit Driver با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌اوری شده از سنسورهای مختلف اتومبیل، سبک و سیاق رانندگی فرد را هم تشخیص داده و البته مسائلی چون سنگینی ترافیک، دمای هوا و میزان تنفس راننده را هم به آنها می‌افزاید.
 
و نتیجه نهایی این است که ماشین خودش را آماده ارائه خدمات مختلف برای تامین آسایش بیشتر شما می‌کند. مثلا اگر در ترافیک گیر کرده باشید و تشخیص ماشین استرس فراوان و خستگی شما باشد، صندلی برای یک ماساژ آرام همراه با رانندگی را برایتان فراهم می‌آورد. یا اینکه در صورت نیاز دمای داخل اتومبیل را به شکل مناسبی تغییر می‌دهد. هنگامی هم که به هر دلیلی دچار اختلال تنفسی شوید، یک ویدیوی آموزشی کوتاه درباره شیوه صحیح تنفس هنگام بروز مشکلات به همراه موسیقی آرامش بخش پخش می‌شود.
 
Audi Fit Driver همچنین به کنترل لحظه‌ای میزان ترافیک و نقشه جاده‌ای می‌پردازد و در صورت نیاز نزدیک‌ترین استراحتگاه مسیر را برای اندکی قدم زدن و استراحت شما پیش‌بینی کرده و پیشنهاد می‌دهد. خب، این احتمالا بهتر از حرص خوردن و غر زدن در یک ترافیک بن‌بست باشد. آیا این میزان پیشرفت هم هنوز برای‌تان کافی نیست؟ آئودی می‌گوید در آینده این سیستم حتی به راننده خودکار ویژه توقفهای اورژانس هم مجهز خواهد شد و در موارد خطرناک تماسهای ضروری و اورژانسی لازم را هم برقرار خواهد کرد.
 
البته بخش بد داستان اینجا است که قرار است چنین سیستم و امکاناتی تنها بر روی ماشین های آئودی عرضه شده در آلمان نصب شوند.  که البته با موج عظیم ماشینهای الکتریکی و خودران، به زودی شاهد همه‌گیر شدن چنین امکانات خارق العاده ای خواهیم بود. 
 
شما انتظار چه امکانات آسایش و ایمنی را در خودروهای رویایی تان دارید؟ فکر می‌کنید این امکانات چه زمانی روی خودروهای ایرانی پیاده سازی شود؟
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو