پر فروش‌ترین سه‌گانه های تاریخ سینما

پر فروش‌ترین سه‌گانه های تاریخ سینما


منبع: فوت و فن

122

1400/8/17

15:22


پر فروش‌ترین سه‌گانه های تاریخ سینما

سه‌گانه انگشت شماری وجود دارند که توانستند تا در طی این سه فیلم، داستان واضح و جذاب را به تصویر بکشند. در ادامه با ما همراه باشید تا پر فروش‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما را به شما معرفی کنیم.

۱۰- سه‌گانه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How To Train Your Dragon)

How To Train Your Dragon Trilogy - $1.63 Billion

How To Train Your Dragon Trilogy – $1.63 Billion

کمپانی انیمیشن سازی دریمورک همانند دیگر رقبای خود همچون پیکسار، دارای شهرت بسیار زیادی نیست. با این حال، سه‌گانه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، بینندگان را مجبور کرده تا با نگاه دیگری به آثار این کمپانی بنگرند. این سه‌گانه، به فروش بیش از ۱.۶۳ میلیارد دلار دست پیدا کرده است. جدا از انیمیشن‌های داستان اسباب بازی، این انیمیشن‌ها، از لحاظ کیفیت و فروش در گیشه، با دوام‌ترین انیمیشن تاریخ به شمار می‌روند.

۹- سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان (Star Wars)

Star Wars: The Original Trilogy - $1.8 Billion

Star Wars: The Original Trilogy – $1.8 Billion

سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان به فروش بیش از ۱.۸ میلیارد دلار دست پیدا کرده است. این سه‌گانه، آغازگر یک مجموعه فیلم شدند که از آن، دنباله‌ها، پیش‌درآمدها، سریال‌ها، اسباب بازی و بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. در این سه‎گانه، کاراکترهای بسیار عالی وجود دارند. بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند که این فیلم‌ها، از جمله بهترین فیلم‌ها در این مجموعه هستند.

۸- سه‌گانه کاپیتان آمریکا (Captain America)

The Captain America Trilogy - $2.25 Billion

The Captain America Trilogy – $2.25 Billion

با اینکه اولین فیلم از سه‌گانه کاپیتان آمریکا، به فروش بسیار بزرگی دست پیدا نکرده است اما دو فیلم بعدی آن، توانست تا به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. این فیلم‌ها علاوه بر پرداختن به داستان کاپیتان آمریکا، روایت‌هایی از دیگر کاراکترهای دنیای سینمایی مارول را بازگو می‌کند. مطمئنا، حضور این کاراکترهای دیگر همچون مرد عنکبوتی، سبب شده تا فروش این سه‌گانه به بیش از ۲.۲۵ میلیارد دلار برسد.

۷- سه‌گانه مرد آهنی (Iron Man)

The Iron Man Trilogy - $2.4 Billion

The Iron Man Trilogy – $2.4 Billion

سه‌گانه مرد آهنی، بر خلاف سه‌گانه کاپیتان آمریکا، کاراکترهای دیگری را در خود ندارد. این فیلم به ابرقهرمانان دیگر دنیای سینمایی مارول تکیه نمی‌کند و بیشتر به داستان مرد آهنی می‌پردازند. سه‌گانه مرد آهنی موفق شده تا به فروشی بیش از ۲.۴ میلیارد دلار دست پیدا کند. مطمئنا، نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور به عنوان نقش اصلی این فیلم‎ها، تاثیر به سزایی در فروش آن داشته است. نکته قابل توجه در این مورد، این است که مرد آهنی، چندان شخصیت محبوبی در کتاب‌های کمیک نبوده است.

۶- سه‌گانه شوالیه تاریکی (Dark Knight)

The Dark Knight Trilogy - $2.46 Billion

The Dark Knight Trilogy – $2.46 Billion

فیلم اول این سه‌گانه، یعنی فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)، یک رویکرد عالی و واقع‌گرایانه نسبت به کاراکتر بتمن داشته است و از همین رو، توانسته تا اثری بسیار تاریک‌تر و خشن‌تر نسبت به آثار گذشته را به مخاطبان ارائه کند. این سه‌گانه، به فروشی بیش از ۲.۴۶ میلیارد دلار دست یافته است.

۵- سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان (Star Wars)

Star Wars: The Prequel Trilogy - $2.5 Billion

Star Wars: The Prequel Trilogy – $2.5 Billion

سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان، بیشتر در مورد تبدیل شدن آناکین اسکای‌واکر به دارث ویدر است و فارغ از کیفیت آن، لازم بوده تا بینندگان و طرفداران پایان و نتیجه این کار را مشاهده کنند. این سه‌گانه، دارای جهت‌های عجیبی در داستان خود است و با این حال، طرفداران همچنان به این سه‌گانه وفادار باقی ماندند. این سه‎گانه، به فروشی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار یافته است. البته باید توجه داشت که چندین بار دیدن فیلم از سوی برخی از طرفداران، در فروش بیشتر این سه‌گانه، تاثیر به سزایی داشته است. به عنوان مثال، برخی از طرفداران، این سه‌گانه را بیش از ده مرتبه تماشا کردند.

۴- سه‌گانه مرد عنکبوتی (Spider-Man) ساخته سم ریمی

Sam Raimi's Spider-Man Trilogy - $2.5 Billion

Sam Raimi’s Spider-Man Trilogy – $2.5 Billion

اولین فیلم از سه‌گانه مرد عنکبوتی، بسیار موفق بوده است و توانسته تا در همان ابتدا، توجه طرفداران را به خود جذب کند. دو فیلم بعدی این مجموعه نیز موفق شدند تا روند مثبت آن را ادامه بدهند. این سه‌گانه، به فروشی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار دست یافته است. با این حال، سومین فیلم مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی، توسط منتقدان به باد انتقاد گرفته شده و با این وجود، موفق به فروش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار شده بود.

۳- سه‌گانه هابیت (Hobbit)

The Hobbit Trilogy - $2.93 Billion

The Hobbit Trilogy – $2.93 Billion

سه‌گانه هابیت توسط پیتر جکسون ساخته شده است. این سه‌گانه با اینکه نسبت به سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، مورد توجه مخاطبان و طرفداران قرار نگرفته شده بود و برخی منتقدان، انتقادهایی نسبت به آن داشتند اما با این حال، این سه‌گانه موفق شده تا به فروشی بیش از ۲.۹۳ میلیارد دلار دست یابد. این سه‌گانه، دارای درون مایه‌ای سرگرم‌کننده و شوخ طبع است.

۲- سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (Lord Of The Rings)

The Lord Of The Rings Trilogy - $2.99 Billion

The Lord Of The Rings Trilogy – $2.99 Billion

بیشتر سه‌گانه های ساخته شده در تاریخ سینما، موفق نشدند تا فیلم آخر، موفق و پر فروش باقی بمانند و اکثر آنها، در فیلم سوم، دچار مشکل می‌شوند و توسط منتقدان به باد انتقاد گرفته می‌شوند. اما سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، این گونه نیست. این سه‌گانه، علاوه بر اینکه فیلم اول و دوم آن موفقیت‌آمیز است، سومین فیلم آن نیز بسیار عالی و موفق است. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها موفق شده تا به فروش نزدیک به ۳ میلیارد دلار دست یابد.

۱- سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان (Star Wars)

Star Wars: The Sequel Trilogy - $4.47 Billion

Star Wars: The Sequel Trilogy – $4.47 Billion

آخرین سه‌گانه در حماسه اسکای‌واکر، به ترتیب انتشار آن، رو به پایین حرکت کرده است. با این حال، این سه‌گانه موفق شده تا به فروشی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار دست پیدا کند. این سه‌گانه، به عنوان پر فروش‌ترین سه‌گانه تاریخ سینما شناخته می‌شود. این سه‌گانه تا حدی موفقیت‌آمیز بوده است که انتظار می‌رود تا مدتی بسیار طولانی، هیچ سه‌گانه دیگری موفق شود تا آن را شکست دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو