برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش دوم

برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش دوم


منبع: فوت و فن

81

1400/8/17

22:17


برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک – بخش دوم

فرهنگ کشور جزایر کوک به طور مجزایی پلنزی است و افراد محلی این جزایر، از جمله مهمان‌نوازترین و دوستانه‌ترین مردمان سیاره زمین هستند. این جزایر، از جمله زیباترین جزایر پلنزی است. جزایر کوک شامل پانزده جزیره زیبا و دلنشین است که بین پلنزی فرانسوی و ساموآ قرار گرفته‌اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری جزایر کوک را به شما معرفی کنیم.

۷- منطقه حفاظت شده دریایی آروآ

Aroa Marine Reserve, Rarotonga

Aroa Marine Reserve, Rarotonga

منطقه حفاظت شده دریایی آروآ در ساحل غربی راروتونگا قرار گرفته است. در این آب‌های بسیار شفاف، صخره‌ای زیر دریایی قرار گرفته است. این منطقه حفاظت شده، از جمله بهترین مکان‌ها در این جزیره برای غواصی به شمار می‎‌رود. گونه‌های بسیار زیادی از ماهیان در این منطقه وجود دارد که می‌توانید آنها را در زیر آب مشاهده کنید. این تالاب، منطقه ممنوعه برای قایق‌های موتوری به شمار می‌رود و از همین رو، شما با خیال راحت می‌توانید در آن شنا کنید یا به غواصی بپردازید. کایاک سواری در این آب‌های آرام، یک فعالیت بسیار عالی به شمار می‌رود.

۸- باغ‌های مایر نوی، راروتونگا

Maire Nui Gardens, Rarotonga

Maire Nui Gardens, Rarotonga

اگر به دنبال آن هستید که اندکی از سواحل زیبای جزایر کوک فاصله بگیرید و یک مکان جدید دیگری را تجربه کنید، در فاصله کوتاهی از ساحل تیتیکاوکا، باغ‌های بسیار زیبا و ارگانیک مایر نوی قرار دارد. این باغ‌های سرسبز و دلنشین، شما را با زیبایی‌های طبیعت و گیاهان جزایر کوک، آشنا خواهد کرد. این باغ‌های سرسبز، مساحتی بیش از هفت هکتار را پوشش می‌دهد. پس از گشت و گذار در درون این باغ‌ها، مسافران و گردشگران می‌توانند در یک کافه کوچک و دنج در کنار آن، استراحت کنند.

۹- آواروآ، راروتونگا

Avarua, Rarotonga

Avarua, Rarotonga

آواروآ در ساحل شمالی راروتونگا قرار گرفته است. آواروآ، پایتخت جزایر کوک به شمار می‌رود. این شهر کوچک و آرام، دارای جوی دوستانه است و در درون آن، شما فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و چندین مکان گردشگری با ارزش را پیدا خواهید کرد. در نزدیکی این شهر، کلیسای مسیحی جزایر کوک قرار گرفته است که قدمت آن، به سال ۱۸۵۳ میلادی باز می‌گردد. این کلیسا از صخره مرجانی ساخته شده است و برخی از افراد مشهور و شناخته شده این جزایر در قبرستان این کلیسا دفن شده‌اند. از جمله این افراد مشهور می‌توان به اولین نخست وزیر جزایر کوک اشاره کرد که در این قبرستان آرام گرفته است. موزه و کتابخانه جزایر کوک محل نگهداری کتاب‌های کمیابی در اقیانوس آرام به شمار می‌رود. این موزه، نگاهی از تاریخ و فرهنگ این جزایر را به گردشگران و مسافران ارائه می‌کند.

۱۰- کوه مااونگاپو، آیتوتاکی

Mount Maungapu, Aitutaki

Mount Maungapu, Aitutaki

کوه مااونگاپو دارای ارتفاع ۱۲۴ متری است. این کوه، بلندترین نقطه در آیتوتاکی به شمار می‌رود. گردشگران و مسافران می‌توانند با طی مسافتی سی دقیقه‌ای، به بالای این کوه بروند و شاهد مناظری همچون، تالاب، مناطق سرسبز و مناطق پر از درختان نخل باشند. توجه داشته باشید که در طی این پیاده‌روی به بالای این کوه، حتما به همراه خود، آب آشامیدنی بیاورید و یک دوربین برای ثبت این لحظات به همراه داشته باشید.

۱۱- مرکز حیات‌وحش و حیات دریایی

Discover Marine and Wildlife Eco Centre, Rarotonga

Discover Marine and Wildlife Eco Centre, Rarotonga

اگر به جزایر کوک سفر کرده‌اید و گرفتار یک روز بارانی شدید، پس می‌توانید از مرکز حیات وحش و حیات دریایی این جزایر دیدن کنید. این مرکز، دارای نمایش‌های بسیار جالب توجهی است. این مرکز با اینکه مرکز کوچکی به شمار می‌رود اما یک موزه بسیار خوب است که اطلاعات بسیار زیاد و مورد نیاز شما در مورد حیات‌وحش و حیات دریایی جزایر کوک را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در این مرکز، شما می‌توانید داستان‌هایی در مورد کشتی‌های شکسته و غرق شده در سواحل جزایر کوک را بشنوید. این مرکز، مکان بسیار خوب و جالب توجهی برای کودکان به شمار می‌رود.

۱۲- آروتانگا، آیتوتاکی

Arutanga, Aitutaki

Arutanga, Aitutaki

آروتانگا، زیستگاه و کلنی اصلی در آیتوتاکی به شمار می‌رود. این مکان دارای درختان و گل‌های هیبیسکوس است. در اینجا، چندین مغازه صنایع دستی وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند در آنجا، به خرید مشغول شوند. مطمئنا گشت و گذار در اینجا و تجربه اندکی از زندگی در این جزیره، بسیار لذت‌بخش و شیرین است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‎های گردشگری در این شهر، کلیسای مسیحی جزایر کوک است. این کلیسا در سال ۱۸۲۸ میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین کلیسا در این جزیره به شمار می‌رود. این کلیسا، مکانی بسیار جالب توجه است.

۱۳- آرورانگی، راروتونگا

Arorangi, Rarotonga

Arorangi, Rarotonga

آرورانگی، روستای کوچکی است که در قسمت غربی راروتونگا قرار گرفته است. روستای آرورانگی، اولین روستای مسیحی و مذهبی این جزیره بوده است. امروزه، شما می‌توانید در این مکان، از کلیسای مسیحی دیدن کنید و علاوه بر آن، می‌توانید اولین بنای یادبود برای اولین مبلغ مذهبی این جزایر به نام پاپیها را مشاهده کنید. ساحل آرورانگی، مکان بسیار زیبایی است که در آنجا، گردشگران و مسافران می‌توانند بر روی شن‌های ساحل بنشینند و غروب زیبای آفتاب را تماشا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو