راههای تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم

راههای تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم


منبع: بیتوته

124

1400/8/18

10:03


راههای تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم



شیوه تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,چگونه بفهمیم سوسیس و کالباس فاسد شده

روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم

 

راههای تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم

همه سوسیس و کالباس ها تاریخ انقضاء دارند حتی بهترین آنها و وقتی تاریخ آنها تمام شود باعث مسمومیت می شوند. قصد داریم در این باره مطلب مفیدی را برای مصرف کنندگان عزیز محصولات پروتئینی منتشر کنیم. با ما همراه باشید.

چون محصولات گوشتی فساد پذیر هستند به خصوص از نظر رشد میکروارگانیسم‌ها و اکسیداسیون چربی ها، به شیوه های بازدارنده و استفاده از مواد نگهدارنده برای پیشگیری و یا کم کردن سرعت فساد این محصولات احتیاج است.

 

مواد شیمیایی گوناگونی برای افزایش زمان ماندگاری و حفظ کیفیت محصولات گوشتی استفاده می‌شود که یکی از پرمصرف‌ترین آن ها، نمک‌های نیتریت و نیترات است؛ نمک طعام باعث خوش مزه ای و نگهداری غذا می‌شود.

 

نیترات و نیتریت مواد نگهدارنده‌ای هستند که سبب ایجاد رنگ صورتی خوش رنگ می‌شوند. گوشت و فرآورده‌های گوشتی امکان دارد به راحتی در اثر میکروارگانیسم‌های گوناگون آلوده شود و چنانچه وضعیت حمل و نقل و نگهداری آن مناسب نباشد، باکتری‌های مولد فساد و بیماریزا رشد می‌کند و در آخر باعث بیماری در انسان می‌شود. از روی بعضی از نشانه های ظاهری می‌توان فساد سوسیس و کالباس را متوجه شد.

 

شیوه تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد شده

شیوه تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم

 

برخی از نشانه های فاسد بودن سوسیس یا کالباس 

- رنگ، بو و به صورت کلی ظاهر سوسیس یا کالباس نمی تواند نشان معتبری برای تشخیص استاندارد بودن این محصولات باشد.

- تغییر رنگ پوشش این محصولات هم می‌تواند نشان دهنده رشد قارچ‌ها و کهنگی این محصولات باشد.

- از خریدن سوسیس و کالباس هایی که با نام های متفرقه که تا به حال اسمشان به گوش تان نخورده است، پرهیز کنید.

- داشتن لکه های پراکنده (سیاه، سبز روشن یا قهوه ای) علامت رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها است که در بیشتر موارد به علت شرایط نامناسب نگهداری به وجود می آید.

 

در بیشتر یخچال های خانگی انواع غذاها در کنارهم قرار می گیرند، توجه کنید که سوسیس و کالباس حتماً در ظروف مناسب نگهداری شوند چون این محصولات به علت حساس بودن، به سرعت بو و طعم دیگر غذاها را به خود جذب می کنند.

 

انجماد سوسیس و کالباس سبب کاهش کیفیت و عطر و طعم فراورده می شود. افراد سعی کنند به مقدار استفاده روزانه و حداکثر سه روز خود را از فرآورده های گوشتی تهیه و مصرف کنند.

 

شیوه تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,سوسیس و کالباس های فاسد چه نشانه هایی دارند

چگونه بفهمیم سوسیس و کالباس فاسد شده

 

موارد مهم در هنگام خرید سوسیس و کالباس

برخی از مواردی که در هنگام خرید سوسیس و کالباس باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

- شکل ظاهری

- تاریخ تولید و تاریخ انقضا

- شماره ثبت و پروانه بهره ‌برداری وزارت بهداشت

 

از خریدن محصولاتی که در بیرون از یخچال نگهداری می‌شود باید خودداری کنید.

 

به جز این باید به پوشش استاندارد این محصولات هم دقت کنید درج این مشخصات بر روی بسته بندی سوسیس و کالباس علامت این است که این محصولات بعضی از فیلترهای لازم را گذرانده اند.

 

شیوه تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,روش تشخیص سوسیس و کالباس فاسد از سالم ,چطور متوجه بشیم سوسیس و کالباس فاسد شده

سوسیس و کالباس های فاسد چه نشانه هایی دارند

 

نگهداری سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس فاسد خیلی خطرناک و بیماری زا می باشد. یکی از علل اصلی خراب و فاسد شدن سوسیس و کالباس هم شیوه نگهداری این محصولات می باشد. سوسیس و کالباس وکیوم شده تا وقتی که بسته بندی آن ها باز نشده است ماندگاری خوبی دارند ولی هنگامی که بسته بندی را باز می کنید این محصولات بین سه تا پنج روز خراب خواهد شد.

 

به همین دلیل حتما این محصولات را به اندازه احتیاج تهیه کنید و پس از باز کردن بسته بندی نهایتا در سه روز استفاده کنید. چون باکتری لیستریا در این محصولات رشد می کنند و زیاد می شوند. باید بدانید که این باکتری حتی در محیط یخچال و فریزر نیز تکثیر می یابد.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو