عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واقعی شدن قیمت خودرو همراه با کسب سود متعارف برای خودروسازان را موجب رفع التهاب بازار و بقای صنعت خودرو دانست. 

عبدالناصر درخشان اظهار داشت: اگر قیمت خودرو واقعی باشد و نه بر اساس قیمت‌های دستوری به نحوی که سود متعارفی که می‌بایست برای خودروساز حاصل شود، عاید این صنعت شود، قطع به یقین دست دلالان و اشخاصی که از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌تر خواهد شد و خودرو بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

وی افزود: اعمال قیمت‌گذاری دستوری موجب التهاب بازار خودرو شده و انتظار خودروسازان حذف قیمت‌های دستوری و بروزرسانی قیمت نهایی خودرو است تا بدین ترتیب تعداد بیشتری از خودروهای تولیدی خودروسازان امکان ورود به بازار را پیدا کنند. تمامی این مشکلات به دلیل قیمت‌گذاری دستوری بروز کرده، در صورتی که اگر این نحوه قیمت‌گذاری حذف شود، این مشکلات خودبخود مرتفع خواهند شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی درخشان در خصوص اهمیت سودآوری برای صنعت خودرو به عنوان پشتوانه سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت محصول نهایی و رشد و پیشرفت صنعت قطعه‌سازی تصریح کرد: در دنیای کسب و کار امروزی، تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ برای بقای خود تلاش می‌کنند و بقای این شرکت‌ها در گرو سودآوری است.

درخشان تاکید کرد: سودآوری در بازار رقابت نیز میسر خواهد شد و این رقابت می‌بایست در بازار خودروی کشور نیز شکل بگیرد که برای تحقق این امر، تحقیق و توسعه نقش مهمی را ایفا می‌نماید، همان طور که بیشتر شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا بخش عمده‌ای از سود دریافتی خود را برای بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کنند، زیرا روندها و اتفاقات آینده را می‌بایست پیش‌بینی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تحقیق و توسعه در مجموعه صنایع و سازمان‌های فعال در عرصه تولید، حلقه مفقوده بوده و این در حالی است که این موضوع در کنار سایر هزینه‌ها در واقع هزینه‌ای سودآور محسوب می‌شود.