رئیس جمهور کلمبیا برخلاف وزیر دفاع کشورش که اخیرا مواضعی ضد ایرانی اتخاذ کرده بود، بر لزوم حفظ روابط با تهران تاکید کرد.

درحالیکه وزیر دفاع کلمبیا به تازگی اظهاراتی علیه ایران مطرح کرده بود، ایوان دوکه رئیس جمهور این کشور سخنان او را رد و بر حفظ روابط با ایران تاکید کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری اینفو بائه، دیه گو مولانو وزیر دفاع کلمبیا روز دوشنبه در جریان سفر به سرزمین های اشغالی، ایران را دشمن مشترک کشور خود و رژیم صیونیستی دانسته بود. این اظهارات خصمانه او با انتقادات شدیدی در داخل کلمبیا مواجه شد.

مولانو در دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به طور مشخص از ایران و حزب لله به عنوان دشمنان کلمبیا نام برده و به حمایت آنها از دولت ونزوئلا اشاره کرده بود.

اما ایوان ضمن رد این اظهارات گفت: کلمبیا روابط دیپلماتیک خود با ایران را حفظ می کند اما درباره آنچه تهدید تروریستی نامیده می‌شود، کاملا شفاف است و از این رو، ما با هر کشوری که گفت‌وگوهای دیپلماتیک داریم، بررسی می کنیم که نوع روابطشان با برخی گروه ها که ممکن است سابقه تروریستی داشته باشند، چیست.

وی در ادامه تاکید کرد که کلمبیا تروریسم بین الملل را محکوم می کند.

 به گزارش اینفو بائه، محمد علی ضیا سفیر ایران در کلمبیا به تازگی در گفت وگو با شبکه رادیویی آر.سی.ان کلمبیا اظهار داشت، این مسئله که ایران نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد، خطری برای کلمبیا و آمریکای لاتین ندارد اما آمریکا به دنبال القای این ادعا است.

وی همچنین گفته بود: از نظر ما مادورو رئیس جمهور رسمی ونزوئلا است و موضع کشورهای دیگری که او را در ونزوئلا به رسمیت نمی شناسند برای ما بی اعتبار است. دولت ونزوئلا نیز همچون بسیاری از کشورها مشکلاتی دارد که برخی از مردم آن را دوست ندارند و این امری طبیعی است.