کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟

منبع: گهر

102

1400/8/18

19:54


کاشت مو یکی از راه هایی است که به افزایش زیبایی و جوانی هرچه بیشتر شما کمک خواهد کرد. اگر به دلیل افزایش سن یا علت های دیگر دچار ریزش مو شده و قسمتی از موهای خود را از دست داده اید، دیگر نگران نباشید؛ چراکه کاشت موی دائم یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن موهایی سالم، زیبا و پرحجم خواهد بود. کاشت مو به روش FUE یکی از همین روش هاست که قصد داریم به طور مفصل آن را تشریح کنیم.

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟, جدید 1400 -گهر

کاشت مو به روش FUE یکی از راه هایی است که همه پزشکان در سراسر جهان از آن برای مراجعه کنندگان خود استفاده می کنند. کاشت به روش Super FUE نیز تفاوت چندانی از لحاظ پروسه انجام با FUE ندارد و تنها مراحل کار در شیوه سوپر اف یو ای به شیوه ای مدرن و توسط دستگاه های مجهز انجام می شود. در این مقاله قصد داریم که شما را بیشتر با این روش آشنا کنیم.

از آنجایی که این روش ها بسیار مشابه هستند، به طور کلی تلاش می کنیم روش FUE را تشریح کنیم. همانطور که گفته شد تفاوت میان مراحل کار تنها به دستگاه های مدرن یا معمولی آن باز می گردد.

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟

برای انجام کاشت مو به روش FUE نیازی به بیهوشی کامل نیست و محل مدنظر بی حسی موضعی می شود. پس از تزریق بی حسی نواری نازک از پشت سر شما برای استخراج فولیکول های مناسب برای کاشت مو برداشته خواهد شد و پس از برداشت پشت سر با بخیه پوشانده می شود.

در ادامه نوار برداشته شده را برای تبدیل به قطعات کوچک تر زیر میکروسکوپ های مخصوصی قرار می دهند. این نوارها را طوری تقسیم می کنند که روی هر قسمت حداقل یک فولیکول برای کاشت باقی بماند. حال پس از اینکه گرافت های مو آماده شد، آن ها را در قسمت جلو که برای کاشت در نظر گرفته شده است، قرار می دهند. برای اینکار حفره های کوچکی ایجاد می شود، فولیکول ها داخل آن قرار خواهند گرفت. در انتها ناحیه کاشت ضدعفونی و پانسمان خواهد شد.

طبق بررسی های انجام شده ۹۰ درصد موهای کاشته شده با موفقیت رشد خواهد کرد. فولیکول های موردنظر از پشت سر شما استخراج خواهد شد و در قسمت طاسی کاشته می شود. توجه داشته باشید که این روش با بخیه زدن همراه است. برای آشنایی بیشتر با این روش و شیوه سوپر اف یو ای، و اینکه بدانید کاشت مو به روش FUE چیست، در سایت کلینیک رویان سلامت امکان مشاهده فیلم کاشت مو به روش FUE یا Super FUE را خواهید داشت.

مزایای کاشت مو به روش FUE

روش سنتی اف یو ای جزو پرطرفدارترین روش های کاشت مو به حساب می آید. پیش از آگاهی از هزینه کاشت مو به روش FUE بهتر است کمی با مزایا و منافع آن آشنا شوید. بیشتر این مزیت ها برای هر دو روش بیان می شود؛ اما از آنجایی که روش مدرن تر Super FUE از امکانات و تجهیزات مناسب تری برخوردار است، طبیعتا نتایج مطلوب تری را عرضه می کند.

  • بیشترین نتیجه : طبق بررسی های انجام شده این نوع جراحی زیبایی جزو بهترین و موثر ترین راه های کاشت به حساب می آید. حدود ۹۷ درصد عمل های زیبایی برای کاشت مو به روش FUE انجام شده است و نتایج خوبی را به همراه داشته است.
  • کاشت در مناطق وسیع ریزش : این روش برای قسمت هایی که ریزش زیاد دارد یا طاس هستند، استفاده می شود. معمولا نتیجه دلخواهی برای افرادی که از روش کاشت FUE استفاده کرده اند، فراهم خواهد شد.
  • دقت کاشت بالا : این روش به دلیل اینکه به وسیله پانچ انجام می شود، دقیق تر خواهد بود. همچنین در روش اف یو ای نسبت به روش اف آی تی فولیکول های کمتری آسیب می بیند و شانس بالاتری برای موفقیت این عمل جراحی وجود دارد.
  • نگران تراشیدن موی سر نباشید : روش اف یو ای برخلاف بسیاری از روش های کاشت که باید مو های کل سر را بتراشید، نیازی به تراشیدن کامل ندارد؛ بنابراین لازم نیست که نگران کچل کردن موهای خود باشید. تنها با کوتاه کردن مو های ناحیه اهداکننده کار شما با موفقیت انجام می شود.

از آنجایی که کاشت مو به روش FUE نسبت به روش Super FUE از نظر تجهیزات و امکانات جراحی تفاوت دارد، بدیهی است مزایا و منافع انجام این روش مدرن بیشتر خواهد بود.

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟, جدید 1400 -گهر

معایب کاشت مو به روش FUE

با توجه به اینکه همه عمل های زیبایی دارای معایبی هستند، کاشت مو نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. البته جراحی هوشمند و مدرن معایب به نسبت کمتری دارد. با این حال بهتر است کمی به معایب روش FUE بپردازیم. در این بخش تعدادی از این معایب را برای شما شرح می دهیم.

  • ایجاد زخم : در این روش از کاشت مو نیاز به بخیه دارید. قاعدتا بعد از هر بخیه ای ایجاد زخم در اطراف آن بسیار طبیعی است؛ بنابراین انتظار داشته باشید که اطراف بخیه روی سر شما زخم هایی ایجاد شود، اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا با مراقبت درمان خواهد شد.
  • ایجاد آکنه : ممکن است در نقاطی که مو کاشته شده است، آکنه یا جوش هایی را مشاهده کنید. در این شرایط با مشورت پزشک خود قادر هستید از پمادهای مرطوب کننده و آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن این جوش ها استفاده کنید.
  • مراقب حساسیت ها باشید : در مواقع نادری ممکن است افراد به داروهای بی حسی که هنگام عمل استفاده می شود، حساسیت های شدیدی نشان دهند. درصورتی که بیماری های قلبی یا فشار خون دارید، حتما قبل از عمل پزشک خود را در جریان قرار دهید.

چه مراقبت هایی بعد از عمل نیاز است؟

بعد از کاشت مو به روش FUE باید مراقبت هایی از آن شود که نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد. پس از آگاهی از هزینه کاشت مو به روش FUE و Super FUE بهتر است با این مراقبت ها نیز آشنایی داشته باشید. این مراقبت ها در هر دو روش تقریبا یکسان است.

  • بعد از عمل حتما از کمپرس یخ یرای جلوگیری از ایجاد تورم و درد استفاده کنید.
  • کلاه گیس یا کلاه را برای مدتی کنار بگذارید.
  • تا ۱۵ روز در معرض تابش مسقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا یک ماه پس از جراحی مراقب فعالیت های سنگین و شنا باشید.
  • تا ۳ ماه پس از جراحی به سونا نروید.
  • استفاده از سیگار یا مشروبات الکلی را تا مدت دو هفته کنار بگذارید.
  • مدتی از دارو های رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  • دارو های تجویز شده را به موقع استفاده نمایید.
  • سر و مو های خود را مطابق دستور پزشک بشویید.

با این مراقبت های حرفه ای فرصت دارید که بهبودی کامل خود را به دست آورید و به نتایج مطلوبی از عمل دست یابید. در ادامه بد نیست که کمی نیز با روش میکرو اف یو ای نیز آشنا شوید.

کاشت مو به روش FUE چگونه انجام می شود؟, جدید 1400 -گهر

کاشت مو به روش Micro FUE چیست؟

با وجود آنکه هدف اصلی این محتوا کلینیک های زیبایی با انواع روش های کاشت مو جوانی دوباره را برای شما به ارمغان خواهند آورد. مراکز کاشت مو به روش FUE در تهران یکی از پرطرفدارترین کلینیک هایی هستند که این زیبایی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. اگر بخواهیم دقیق تر درباره آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این روش از قدیمی ترین راه های کاشت مو است.

هرساله افراد زیادی برای کاشت مو به روش FUE به کلینیک های زیبایی یا پزشکان متخصص مراجعه می کنند. اینان پس از بررسی های دقیق و پرسجوی های مکرر یکی از روش ها را برای کاشت انتخاب می کنند. در روش micro FUE نیز بیشترین تعداد مو در یک جلسه برای افراد کاشته خواهد شد. به همین دلیل این روش کاشت برای مناطقی که ریزش وسیع دارند، استفاده می شود و معمولا با بهترین نتیجه همراه است.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

در این بخش از مقاله سوالاتی مطرح است که به این افراد کمک می کند بهترین روش را برگزینند.

  • هزینه کاشت مو به روش FUE چقدر است؟

بیشترین سوالی که درباره کاشت مو پرسیده می شود، هزینه آن است. باید بگوییم که هزینه کاشت مو به روش FUE بستگی به تعداد جلسات، وسعت طاسی سر و نوع عمل شما خواهد داشت.

  • آیا این روش دائمی است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در کاشت مو موثر است، دائمی بودن آن خواهد بود. باید بدانید که مو های شما پس از کاشت به صورت دائمی رشد می کند و نتایج دلخواهی را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • آیا ریزش بعد از کاشت طبیعی است؟

باید بدانید که پس از عمل جراحی که برای کاشت مو های شما انجام می شود، فولیکول های کاشته شده کاملا درون پوست شما قرار می گیرد؛ بنابراین ریزش موها تا چند روز اول کاملا طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.

  • کاشت مو به روش اف یو ای درد دارد؟

با توجه به اینکه هنگام عمل برای شما از بی حسی موضعی استفاده می شود، دردی را احساس نخواهید کرد، اما بعد از عمل ممکن است کمی درد و تورم داشته باشید که کاملا طبیعی است. این دردهای جزئی به وسیله مسکن ها درمان می شود.

  • جای بخیه بعد از عمل باقی می ماند؟

در صورتی که تیم پزشکی شما از تبحر کافی برخوردار باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد و جای بخیه مشخص نمی شود. حتی پزشک قادر خواهد بود از کاشت برای پوشاندن جای زخم روی قسمت بخیه استفاده کند. لازم است در انتخاب کلینیک درمانی که دارای کادر حرفه ای هستند، دقت کافی به عمل آورید. کلینیک رویان سلامت در زمینه انواع جراحی های زیبایی پیشتاز است. با اعتماد کامل کاشت موی سر خود را به کادر درمانی مجرب این کلینیک بسپارید.

  • عمل کاشت را کجا انجام بدهیم؟

این روزها تعداد کلینیک های زیبایی که کاشت مو را انجام می دهند بسیار زیاد است. به همین دلیل انتخاب هر یک از آن ها بستگی به خودتان خواهد داشت. فقط توجه کنید که کلینیکی معتبر را برای انجام عمل کاشت خود انتخاب نمایید. پرس وجو و تحقیق از افرادی که به کینیک های مدنظر مراجعه کرده اند و میزان رضایت آنها راهنمای خوبی در این زمینه است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو