انسیه خزعلی در نشست تجلیل برخی از خانواده‌های فرزند پذیر، اظهار کرد: شاید بسیاری از روزهایی که در این دو ماه مسئولیت داشتم و به من گذشته است خیلی سخت بوده؛ دردها و رنجها را دیدم؛ در زندان مشکلات را دیدم؛ در میان زنان سرپرست خانوار سختیها را دیدم؛ زن و مردی که در زندان بودند و بچه‌هایشان آواره بودند؛ اینها تلخیهایی است که وقتی انسان توان برطرف کردن آن را نداشته باشد دائما به آنها زندگی می‌کند و فکر از اینکه چه می‌توان کرد، آزاد نمی‌شود. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خطاب به خانواده‌های فرزندپذیر حاضر در نشست گفت: شاید یکی از زیباترین کارهایی که شما انجام دادید این بود که برخی از این کودکان را تحت پوشش گرفتید؛ فقط پوشش دادن با امکانات کفایت نمی‌کند. به شما تبریک می‌گویم که چنین مسیری را در زندگی انتخاب کردید.

وی همچنین خطاب به والدینی که از میان این کودکان، کودکان دارای معلولیت را انتخاب کردند تبریک گفت و افزود: گاهی اوقات برخی از این بیماریها و معلولیتها برای پدر و مادر اصلی آنچنان گرفتاری و سختی ایجاد می‌کند که تاب و توان را از آنها می‌گیرد و شما بزرگواران با کرامت و بزرگ منشی و با معامله‌ای که با خدا کردید، سرپرستی و حمایت آنها را برعهده گرفتید و قطعا اجر چند برابر دارد. 

خزعلی خاطرنشان کرد: امید است ما در مسیر تسهیل و توسعه این امر بتوانیم قدمی برداریم. هیچ حمایتی مهمتر از اینکه این فرزندان را مثل فرزند خود در خانواده بیاوریم و آنها احساس هویت کنند، نیست. 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: بسیاری از اینها ممکن است مشکلات مادی نداشته باشند یا بتوان مشکلات مادی آنها را راحتتر تامین کرد اما مشکلات هویتی آنها و اینکه احساس کنند پشت و پناهی دارند و وابسته به جایی هستند، برایشان بسیار مهم است. 

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما به عنوان کاری نمادین و با نگاه با طعم خانواده به دنبال این هستیم که این طعم را خانواده‌های دیگر بچشند. 

وی بیان کرد: از شما می‌خواهم که راه‌های گسترش فرزندخواندگی را بگویید و مشکلات و لذت‌های این راه را بیان کنید، اگرچه که نمی‌توان لذت‌های معنوی را توصیف کرد اما امیدواریم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.