معرفی تکنیک‌های قدرتمند برای خرید بهترین کنسول بازی

منبع: فوت و فن

93

1400/8/20

05:31


معرفی تکنیک‌های قدرتمند برای خرید بهترین کنسول بازی

قرارگیری در عصر فناوری نیز مانند تمام تحولات بشری، یک سری معایب و یک سری مزایا همراه خود دارد. کودکان و نوجوانان امروز به گونه‌ای متفاوت از نسل گذشته زندگی می‌کنند و با تکنولوژی و فناوری بسیار آشنا هستند. از کار کردن با گوشی‌های هوشمند گرفته تا رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی، همگی در افزایش کیفیت زندگی این نسل، نقش به سزایی ایفا کرده اند. در این میان کنسول‌های بازی که حدود ۵۰ سال است از حضورشان در کنار ما میگذرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. به نسبت ظرفیت و ویژگی ها، این کنسول‌ها می‌توانند بازی‌های مختلفی برای سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان فراهم آورند. در این مقاله قصد داریم به هر آنچه که درباره خرید کنسول بازی، این سرگرمی محبوب برای تمامی سنین، نیاز است بپردازیم؛ پس از شما عزیزانی که قصد تهیه کنسول بازی دارید دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نسل‌بندی انواع کنسول‌های بازی

اغلب افرادی که اقدام به خرید دسته بازی یا کنسول می‌کنند، اطلاعات چندانی در رابطه با مشخصات و تفاوت‌های موجود در نمونه‌های مختلف این دستگاه‌ها ندارند و صرفا به گفته‌های فروشنده اکتفا می‌کنند. یکی از موارد بسیار مهم درباره کنسول بازی که اغلب خریداران از آن بی اطلاع هستند، نسل‌بندی کنسول‌ها است. پیشرفت‌های صنعت بازی‌سازی در چارچوب مشخصی رخ می‌دهد و هر چندین سال و با تغییر نسل اتفاق می‌افتد. آن دسته از گیمرهایی که قصد دارند جدیدترین بازی‌های ساخته شده را تجربه کنند، چاره‌ای جز خرید جدیدترین کنسول‌های بازی که در حال حاضر نسل هشتم نامیده می‌شود، ندارند. یکی از تفاوت‌های عمده کنسول‌های بازی جدید با کنسول‌های نسل‌های گذشته، علاوه بر تنوع بیشتر بازی ها، تفاوت‌های عمده گرافیکی می‌باشد.

نسل کنونی کنسول‌های بازی که از آن با نام کنسول‌های نسل هشتم یاد می‌شود، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز نموده است. به طور معمول پس از گذشت ۷ یا ۸ سال، کنسول‌های نسل جدید عرضه می‌شوند. بنابراین اگر تاکنون اقدام به خرید کنسول بازی نکرده اید، می‌توانید تا رونمایی از نسل نهم کنسول‌ها خرید خود را به تعویق بیندازید. البته اگر به تازگی یکی از کنسول‌های نسل هشتم را خریداری کرده‌اید نیز باید بگوییم نیازی به نگرانی نیست، چرا که با عرضه کنسول‌های نسل بعدی، دستگاه‌های کنونی تا حداقل ۴ سال پس از رونمایی دستگاه‌های جدید پشتیبانی خواهند شد.

پیش از خرید کنسول بازی به موارد زیر توجه نمایید:

قبل از خرید کنسول بازی باید مواردی را در نظر بگیرید؛ از جمله این موارد می‌توان به قیمت کنسول، گرافیک، بازی ها، سرویس‌های آنلاین و قابلیت واقعیت مجازی اشاره نمود که در ادامه به توضیحاتی مختصر در مورد تاثیر هر آیتم می‌پردازیم.

  • قیمت

اولین موردی که باید به آن توجه شود، قیمت کنسول مورد نظر است و اینکه چقدر بودجه برای این امر در نظر دارید. به عنوان مثال پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان اس قیمت کمتری به نسبت پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس دارند.

  • گرافیک

از نظر گرافیکی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ تقریبا برابر هستند. برخی از بازی‌ها در ایکس باکس وان بهتر اجرا می‌شوند و برخی نیز در پلی استیشن ۴ و شما تفاوت چندانی بین آن‌ها نخواهید دید. اما واضح است که گرافیک بالای کنسول، رابطه ای مستقیم با قیمت آن دارد.

  • بازی‌ها

تمامی بازی‌های بزرگ و معروف معمولا برای تمامی کنسول‌ها عرضه می‌شود؛ اما گاهی بازی‌هایی وجود دارد که منحصر به کنسول‌های خاصی هستند. به عنوان مثال بازی Gran Turismo فقط در کنسول‌های بازی سونی اجرا می‌شود. با سیاست‌های جدید مایکروسافت، بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس وان برای ویندوز نیز عرضه خواهد شد.

  • سرویس‌های آنلاین

برای آنلاین بازی کردن احتیاج دارید تا در قدم اول اشتراک خریداری نمایید و در قدم دوم بتوانید ایکس باکس خود را به کامپیوتر متصل کنید که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله آموزشی نحوه اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه نمایید.

  • واقعیت مجازی

در سالهای گذشته سونی دستگاه پلی استیشن VR را برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو عرضه کرد که این دستگاه هم از نظر قیمت و هم از نظر راحتی یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی است. از سوی دیگر هیچ یک از کنسول‌های ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ از VR پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین اگر از علاقمندان واقعیت مجازی هستید بهتر است این نکته را در خرید خود مدنظر قرار دهید.

در آخر نیز توجه داشته باشید در زمان خرید کنسول بازی حتما به لوازم جانبی مناسب با محصول خود توجه نمایید. بعضی از کنسول‌ها ممکن است با مجموعه بازی‌های رایگان به فروش برسد و بعضی از آن‌ها دارای لوازم جانبی اضافی مانند کابل HDMI یا کارت SD هستند. همچنین شما عزیزان برای راحتی بیشتر و برای اطلاع از قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی آن می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بروز کالا مراجعه نمایید و خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

راههای ارتباطی با فروشگاه اینترنتی بروزکالا

Berozkala.com

۰۲۱-۶۶۴۵۳۲۷۲

۰۲۱-۸۸۹۱۳۹۸۰

۰۲۱-۸۸۹۴۵۹۸۷

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو