بهترین تنقلات برای سفر

منبع: فوت و فن

139

1400/8/20

08:41


بهترین تنقلات برای سفر

خوردن هله‌هوله یا تنقلات بخشی از تجربه سفر است؛ چه تنها در حال رانندگی باشید یا خانواده همراهتان باشد. بعضی از رانندگان میان‌وعده یا تنقلات می‌خورند تا غذای کامل نخورند. برای برخی دیگر، خوردن هله‌هوله به منزله ریلکس کردن و آرامش داشتن در زمان تعطیلات است. بر حسب مدت زمان سفری که دارید و تعداد افرادی که با آنها مسافرت می‌کنید، ایده خوبی است که انواع و اقسام تنقلات را آماده کنید.

flat-lay-snacks

تنقلات شور

تنقلات شور مانند چیپس و پفک و لواشک در پمپ بنزین و فروشگاه‌های مواد غذایی که علاوه بر مواد غذایی، همه چیز دارند به وفور دیده می‌شوند. خودتان را به انتخاب‌های معمولی و پرطرفدار محدود نکنید تا بتوانید اشتهای خود را برای خوردن تنقلات کور کنید. قبل از سفرتان کمی آجیل بوداده، زیتون، کالباس و پنیر از فروشگاه مواد غذایی بخرید. زیتون را آبکشی کنید. کالباس و پنیر را به اندازه لقمه خرد کنید. هر لقمه را در یک نایلون یا کیسه جداگانه بگذارید تا راحت بتوانید میل کنید.

با غلات صبحانه، میوه‌های خشک، آجیل، و قارچ‌های کوچک میان‌وعده‌های خاص خودتان را درست کنید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید و هر کدام را در بسته جداگانه قرار دهید.

تنقلات شیرین

گاهی اوقات، مخصوصاً اوایل صبح یا اواخر شب، ممکن است هوس کنید موقع رانندگی چیزهای شیرین بخورید. شکلات‌های غلات صبحانه با مغزهای خوراکی یا نوتراباری که خودتان درست کرده و بسته بندی کرده‌اید حاوی پروتئین و کربوهیدرات هستند و مدت زمان زیادی برای شما انرژی می‌آفرینند.

شکلات‌های سفت و قرص نعنا را راحت می‌شود در ماشین نگه داشت. این تنقلاتِ کمی شیرین را بدون پر کردن شکم و سیر شدن بین وعده‌های اصلی می‌توان مصرف کرد.

تنقلات سالم

لازم نیست حتماً تنقلات جاده‌ای ناسالم را اتنخاب کنید. میوه‌های تازه، مانند انگور و انواع توت، میان‌وعده‌ها و تنقلات شیرینی هستند که می‌توانید با خوردن آنها حس خوبی داشته باشید. هویج‌هایی که به قطعات کوچکتر تقسیم شده‌اند هم بافت تردی دارند و حس خوردن چیپس را در شما القا می‌کنند و هم بدون چربی یا سدیم هستند.

نوشیدنی‌ها

یادتان باشد که حتماً همراه تنقلات خود نوشیدنی همراه داشته باشید. بطری‌های شخصی آب یا پاکت‌های آبمیوه ساده‌ترین راه برای آب‌رسانی به بدن در جاده است. نوشیدنی‌های کافئین‌دار هم شما را هنگام رانندگی بیدار و هشیار نگه می‌دارند اما کافئین زیادی هم باعث عصبی شدن شما می‌شود.

تنقلات ممنوعه!

از همراه داشتن خوراکی‌هایی که باید گرم یا سرد بمانند پرهیز کنید. لبنیات، مانند شیر و ماست، باید در یخچال نگهداری شوند و حمل آنها در سفر مشکل است. کالباس و پنیر را در یخدان یا کلمن همراه با یخ نگهدارید.

غذاهایی که سس دارند هم انتخاب خوبی برای تنقلات و غذاهای جاده‌ای نیستند؛ مخصوصاً برای راننده. احتمال ریختن و چکه کردن آنها هنگام خوردن زیاد است و خطر حواس‎‌پرتی برای راننده در پی خواهد داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو