۱۸ فیلم ترسناکی که ما را تا سر حد مرگ ترساندند! (قسمت پایانی)

منبع: فوت و فن

171

1400/8/20

09:50


۱۸ فیلم ترسناکی که ما را تا سر حد مرگ ترساندند! (قسمت پایانی)

هالووین آمد و گذشت، اما روزهای کوتاه پاییز و زمستان وقت مناسبی برای تماشای فیلم‌های ترسناک هستند. فیلمی را برای دیدن انتخاب می‌کنید، با یک لیوان نوشیدنی گرم زیر پتویی می‌خزید و امیدوارید که کمی بترسید و لذت ببرید.

در دو قسمت پیش فیلم‌های ترسناک را برای علاقه‌مندان به این ژانر معرفی کردیم. در این قسمت آخرین و جدیدترین فیلم‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

  • قوی سیاه(۲۰۱۰)

اقتباس دارن آرنوفسکی از داستان کلاسیک باله «دریاچه قو» نمونه کامل یک فیلم ترسناک روانشناختی است. نینا که یک بالرین جوان است(با بازی ناتالی پورتمن) موفق به دریافت نقش شاهزاده خانم قو می‌شود، اما درمی‌یابد که نمی‌تواند با خود دیگر او، قوی سیاه، ارتباط بگیرد. تلاش او برای ارتباط با این نقش و نیمه تاریک وجودش، نتیجه‌ای به جز از دست دادن روانش ندارد.

 

  • ویاچاس (۲۰۱۲)

گروهی از فیلم‌سازان ژانر ترسناک برای ساخت این فیلم که شش داستان وحشتناک را به تصویر می‌کشد، همکاری کرده‌اند. اگر یکی از آنها شما تا سر حد مرگ نترساند، بعدی حتما این کار را می‌کند.

 

  • اوکولوس(۲۰۱۳)

فیلم‌های ترسناک روانشناختی به خودی خود وحشتناک هستند؛ اما اگر کمی داستان ماوراءالطبیعه هم چاشنی‌شان کنیم، به بدترین کابو‌س‌های شبانه بدل می‌شوند. اوکولوس داستان زنی را روایت می‌کند که برای رها کردن برادرش از اتهامات قتل والدینشان تلاش می‌کند. خواهر و برادر به نقش نیروهای ماوراءالبیطه شک می‌کنند: آینه‌ای عتیقه که منبع تمام نیروهای شیطانی است.

 

  • دنبال می‌کند(۲۰۱۴)

فیلم کابوس‌وار «دنبال می‌کند» به کارگردانی دیوید رابرت میچل، نقش اساسی صدا را در این ژانر نشان می‌دهد. این فیلم بر عنصر ساده‌ای استوار است: چیزی آن بیرون وجود دارد، چیزی که تفاوت چندانی با فرد همراهتان ندارد، هر جا که باشید، به هر جایی که فرار کنید، دنبالتان می‌آید. سایه‌ای که در خیابان راه می‌رود ممکن است بسیار عادی به نظر بیاید، اما همراه با موسیقی فیلم، این صحنه به صحنه‌ای از بدترین کابوس‌هایتان تبدیل می‌شود.

 

  • زیر سایه(۲۰۱۶)

این‌که فیلم «زیر سایه» بابک انوری کارگردان ایرانی از طرف بریتانیا به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان به آکادمی اسکار فرستاده شده، برای کسانی که آن را دیده‌اند، جای تعجبی ندارد. هر صحنه این فیلم که زمان کوتاهی هم دارد(۷۴ دقیقه)، پر از اضطراب است. داستان فیلم که در دهه ۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد، داستان مادری و دختر کوچکش است که در روزهایی که ایران درگیر جنگ بود، با جنی که خانه‌شان را اشغال کرده هم درگیر می‌شوند. این فیلم با نشان دادن هر لحظه اضطراب و تهدیدات از بیرون و درون خانه، به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال بدل شده است.

 

  • ساحره(۲۰۱۶)

داستان این فیلم در فضای قرن هفدهم میلادی و در نیوانگلند اتفاق می‌افتد: خانواده‌ای از محل زندگیشان طرد می‌شوند و سپس جوان‌ترین فرد خانواده ناگهان ناپدید می‌شود. تقصیرها به گردن دختر جوانی می‌افتد اما او می‌داند که نیروهای دیگری در کار هستند. صحنه‌های شوک آور فیلم زیاد نیستند، اما فضای کلی فیلم بسیار وهم آور و ترسناک است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو