طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون

کباب تابه ای بوقلمون , طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون , دستور پخت کباب تابه ای بوقلمون

کباب تابه ای بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بوقلمون۵۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
کره و زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای بوقلمون خوشمزه ابتدا گوشت بوقلمون را درون چرخ گوشت یا میکسر می ریزیم و چرخ می کنیم، سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به خوبی فشار می دهیم و آب اضافی اش را به طور کامل می گیریم. در ادامه فلفل دلمه ای را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پودر سیر را به همراه پودر تخم گشنیز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه مواد را ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تابه را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مایه کباب را به صورت یکدست در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا یک سمت کباب سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم مایه کباب را به صورت تکه های کوچک، مانند کتلت نیز درست کنیم. در نهایت پس از اینکه کباب به طور کامل سرخ شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.