زیباترین مکان‌های کشور آمریکا – بخش اول

زیباترین مکان‌های کشور آمریکا – بخش اول


منبع: فوت و فن

89

1400/8/20

22:40


زیباترین مکان‌های کشور آمریکا – بخش اول

کشور آمریکا، محل برخی از زیباترین مکان‌های روی سیاره زمین است. آمریکا، دارای آسمان‌خراش‌های بزرگ، مراتع پر از گل‌های وحشی و پارک‌های ملی جذاب است.

در ادامه با ما باشید تا زیباترین مکان‌های کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

دریاچه مک‌دونالد، پارک ملی گلاسیر، مونتانا

Lake McDonald, Glacier National Park, Montana

Lake McDonald, Glacier National Park, Montana

این پارک ملی، به عنوان تاج این قاره شناخته می‌شود. پارک ملی گلاسیر، در نقاط شمالی کشور ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. در این مکان، قله‌های پر از برف و آسمان‌های زیبا در درون آب‌های دریاچه‌ها بازتاب کرده‌اند و مناظری زیبا و دلپذیری را شکل داده‌اند. بزرگترین دریاچه‌ها در پارک ملی گلاسیر، دریاچه مک‌دونالد است که دارای طولی بیش از شانزده کیلومتر است.

دریاچه کادو، تگزاس و لوییزیانا

Caddo Lake, Texas and Louisiana

Caddo Lake, Texas and Louisiana

دریاچه کادو در مرز میان ایالت تگزاس و لوییزیانا قرار گرفته است. این دریاچه، مساحتی بیش از بیست و پنج هزار هکتار را پوشش داده است. این منطقه زیبا و آبی، مکانی است که در آن، جنگل‌های درخت سرو اسپانیایی پر از خزه به فراوانی وجود دارند که آن را به بزرگترین جنگل از این نوع در جهان تبدیل می‌کند. تمساح‌های آمریکایی در زیر آب‌های این دریاچه زندگی می‌کنند و به دنبال شکار کردن ماهی‌ها هستند.

پارک ملی جاشوا تری، کالیفورنیا

Joshua Tree National Park, California

Joshua Tree National Park, California

پارک ملی جاشوا تری، یک پارک بیابانی است که یکی از زیباترین مکان‌ها در کالیفرنیا است. این پارک به دلیل درختان یوکای خاردار، به این نام، مشهور شده است. این درختچه‌های نادر، در سرتاسر این پارک حفاظت شده پراکنده شدند. ارتفاع برخی از این درختچه‌ها به بیش از دوازده متر می‌رسد. با این حال، درختان، تنها جاذبه این پارک به شمار نمی‌روند. گونه‌های سرسختی همچون موش‌های کانگورویی و ایگوانای بیابانی در این پارک ملی با شرایط آب و هوایی دشوار آن وفق پیدا کردند.

پل دره نیو ریور، وست ویرجینیا

New River Gorge Bridge, West Virginia

New River Gorge Bridge, West Virginia

این پل قوسی بزرگ و فولادین، از زمان دهه هفتاد میلادی، دو طرف دره نیو ریور در ایالت وست ویرجینیا را به یکدیگر متصل کرده است. این پل، از جمله یکی از بزرگترین پل‌های نوع خود در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این پل در ارتفاعی بیش از دویست و شصت و هفت متر بالاتر از رودخانه زیر خود قرار گرفته است. پایه‌های غول‌پیکر مهندسی شده این پل در درون مناظر سرسبز اطراف آن قرار گرفته است.

پارک ایالتی فرانکونیا ناچ، نیو همپشایر

Fall leaves, Franconia Notch State Park, New Hampshire

Fall leaves, Franconia Notch State Park, New Hampshire

پارک ایالتی فرانکونیا ناچ، یک مکان بسیار شگفت‌انگیز است که در مرکز جنگل ملی کوهستان وایت قرار گرفته است. این پارک، در طی فصل پاییز، بسیار تماشایی و خیره‌کننده است. پارک شامل جنگل‌های قدیمی گران‌بهایی است که قدمت برخی از درختان آن به بیش از دویست و پنج سال باز می‌گردد. در طی فصل پاییز، برگ‌های درختان به رنگ طلایی و نارنجی تبدیل می‌شوند و مناظر زیبا و دلپذیری را شکل می‌دهند.

دانشگاه یل، نیو هون، کانکتیکات

Yale University, New Haven, Connecticut

Yale University, New Haven, Connecticut

دانشگاه یل، یکی از زیباترین محوطه‌های دانشگاهی در کشور آمریکا را دارد و بسیاری از ساختمان‌های آن، نمونه‌های برجسته‌ای از سبک معماری گوتیک دانشگاهی است. این دانشگاه در سال ۱۷۰۱ میلادی تاسیس شده است و یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین موسسات تحصیلی در کشور آمریکا محسوب می‌شود. این دانشگاه، دارای گالری‌ها و موزه‌های جذاب و برجسته‌ای در درون خود است.

رصدخانه گریفیث، لس آنجلس، کالیفرنیا

Griffith Observatory, Los Angeles, California

Griffith Observatory, Los Angeles, California

رصدخانه گریفیث دارای ترکیبی زیبا و تماشایی از سبک معماری و طراحی ارت دکو، بیوکس آرتس و گریک ریواول است. این رصدخانه بر روی کوه هالیوود در پارک گریفیث لس آنجلس قرار گرفته است. ساخت این رصدخانه در دهه سی میلادی به پایان رسیده بود و از آن زمان، در فیلم‌های مختلفی به نمایش در آمده است. نمای بیرونی سفید و درخشان آن، در شب، منظره زیبایی را شکل می‌دهد.

مجسمه آزادی، شهر نیویورک، نیویورک

Statue of Liberty, New York City, New York

Statue of Liberty, New York City, New York

بانوی آزادی، در قرن نوزدهم میلادی توسط کشور فرانسه، به آمریکا اهدا شده بود. از آن زمان، این مجسمه به نمادی برای کشور آمریکا تبدیل شده است. این مجسمه بر روی جزیره آزادی قرار گرفته است. این مجسمه دارای ارتفاعی بیش از نود و سه متر است و ارتفاع مشعل در دست آن نیز حدود شش متر است. در دست چپ مجسمه، یک لوح قرار گرفته است که بر روی آن، تاریخ زمان اعلام استقلال قرار گرفته است.

همیلتون پول، تگزاس

Hamilton Pool Preserve, Texas

Hamilton Pool Preserve, Texas

حفاظتگاه همیلتون پول، از یک استخر طبیعی زیبا و خیره‌کننده حفاظت می‌کند. این مکان، در جنوب مرکزی ایالت تگزاس و در نزدیکی مرکز این ایالت یعنی شهر آستین قرار گرفته است. این استخر بسیار زیبا توسط نهر همیلتون تغذیه می‌شود که از ارتفاع پانزده متری به پایین می‌ریزند و یک آبشار را شکل می‌دهند. بسیاری از پرندگان، به این منطقه می‌آیند.

غارهای یخی، جزایر اپوستل، ویسکانسین

Ice caves, Apostle Islands National Lakeshore, Wisconsin

Ice caves, Apostle Islands National Lakeshore, Wisconsin

منطقه ملی جزایر اپوستل از باریکه سواحل شبه جزیره بیفید و دوازده جزیره آن محافظت می‌‎کند. این منطقه، شامل مکان‌های بسیار زیبایی است که شامل صخره‌های زیبا، سواحل و چندین نوع پرنده است. البته، غارهای یخی فصلی این مکان، یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند. زمانی که دمای هوا کم می‌شود، ستون‌ها و استالاگمیت‌های یخی از صخره‌های ماسه‌سنگی تشکیل می‌شوند و غارهای یخی جذاب و موقتی را شکل می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو