مرگ ۳ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی

منبع: برترین ها

85

1400/8/20

23:08


مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از فوت ۳ نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان شیراز بر اثر گازگرفتگی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از فوت ۳ نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان شیراز بر اثر گازگرفتگی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 استان فارس، محمدجواد مرادیان اظهار داشت: ظهر امروز گزارشی مبنی بر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سفیر جنوبی شیراز دریافت شد که عوامل اورژانس بلافاصله در محل حضور پیدا یافتند.

وی افزود: در این حادثه، 3 نفر از اعضای یک خانواده به دلیل نشت گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند که متاسفانه جان باختند.

مرادیان یادآور شد که از ابتدای امسال 95 مورد گازگرفتگی به سامانه اورژانس استان گزارش شده است که از تعداد افرادی که گازگرفتگی شدند 45 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 47 نفر به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند و متاسفانه 3 نفر جان باختند.

مرادیان ضمن توصیه به خانواده ها، افزود: توجه بیشتر به چگونگی نصب و اطمینان از سلامت و استاندارد بودن وسایل گرمایشی می‌توانست از رقم خوردن این حادثه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: جسد قربانیان برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد اما در بررسی اولیه مشخص شد که این افراد به دلیل استنشاق گاز منواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس بیان کرد: همزمان با آغاز فصل سرما، به علت بی احتیاطی شهروندان در نصب بخاری ها، روند مسمومیت با گاز منوکسیدکربن آغاز می شود و سالانه تعداد زیادی بر اثر مسمومیت با این گاز جان خود را از دست می دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو