وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان دیدار مقامات ارشد این وزارت‌خانه با معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، درباره برجام و مسائل روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو شد.

 در این بیانیه آمده است: علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران امروز در وزارت امور خارجه انگلیس با مقامات ارشد دولت و جیمز کلورلی معاون وزیر خارجه دیدار کرد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ نمایندگان وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کردند که ایران باید از فرصت برای تفاهم درباره (ازسرگیری اجرای) برنامه جامع اقدام مشترک که روی میز قرار دارد استفاده کند.

به گفته وزارت امور خارجه انگلیس، دو طرف درباره مسائل کنسولی نیز صحبت کردند.

باقری چهارشنبه شب گذشته در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در پایتخت‌های اروپایی وارد لندن شد و روز پنجشنبه با همتای انگلیسی و چند تن دیگر از مقام‌های وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد. وی نتیجه این جلسات را جدی، جامع و مثبت ارزیابی کرد و گفت مذاکرات برای نزدیک تر شدن دیدگاه‌های مقام های سیاسی ایران و انگلیس گامی رو به جلو بود.

وی افزود: در همه این بحث ها دو طرف نگاه خودشان را مطرح کردند و ارزیابی من از این جلسات مثبت است و مذاکرات جدی انجام شد. باقری با این حال افزود که دو طرف تا رسیدن به سطح عادی و معمولی روابط دوجانبه فاصله دارند.

باقری پیش از انگلیس، به فرانسه و آلمان سفر و در آنجا با مقامات بلند پایه این دو کشور دیدار کرده است. وی این دیدارها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرده است.