استعلام از وزارت بهداشت درباره واکسن‌نزده‌ها

منبع: برترین ها

59

1400/8/21

09:16


معاون آموزشی دانشگاه تهران از رایزنی با وزارت بهداشت و کشور برای استعلام واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه خبر داد و درباره اولویت حضور دانشجویان توضیح داد.

مهر: معاون آموزشی دانشگاه تهران از رایزنی با وزارت بهداشت و کشور برای استعلام واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه خبر داد و درباره اولویت حضور دانشجویان توضیح داد.

محمود کمره‌ای درباره نحوه بازگشایی حضوری دانشگاه تهران توضیح داد و گفت: ما براساس دستورالعمل کلی بازگشایی به صورت مرحله ای اقدام به بازگشایی کرده ایم؛ در مرحله اول پذیرای دانشجویان دکتری تخصصی، مرحله دوم دانشجویان دکتری حرفه ای بوده ایم و مرحله سوم دانشجویان ارشد و در آخر پذیرای کارشناسی ها خواهیم بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: وزارت علوم اعلام کرده دانشگاه ها از ۱۵ آبان می توانند به طور کامل بازگشایی داشته باشند اما باید ما ابزارهای لازم را داشته باشیم؛ یکی از ابزارها این است که بدانیم کدام دانشجو واکسن زده و کدام‌ نزده اما ما نمی توانیم تک تک دانشجویان را از این حیث چک کنیم.

کمره ای با اشاره به اینکه امکان فتوشاپ برگه های واکسیناسیون وجود دارد و این موضوع مشکلاتی به همراه دارد، گفت: امکان چک کردن ۳۵ هزار دانشجو وجود ندارد به همین دلیل پیگیری هایی از طریق انفورماتیک انجام شده تا وب سرویسی از وزارت بهداشت و وزارت کشور بابت آن هایی که واکسن نزده اند، بگیریم تا به آن ها پیام بدهیم و تاکید کنیم در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله بعد دانشجویانی که واکسن نزنند، غیبت خواهند خورد و این موضوع را حتما به دانشجویان اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ دانشجو ساکن خوابگاه داریم و دانشجویان ارشد در حال اضافه شدن به دانشگاه هستند.

وی افزود: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی اسکان ۹ هزار دانشجو در خوابگاه کار سختی است و باید برای اسکان ۲ هزار دانشجو از این ۹ هزار نفر جای دیگری را در نظر بگیریم. به همین منظور از خوابگاه هایی که داریم و کمتر از آنها استفاده می شود و یا در حال ساخت هستند، استفاده خواهیم کرد؛ به طور مثال دو خوابگاه خیرساز با ظرفیت ۳۰۰ و ۱۸۰ نفری تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

کمره ای افراد دارای پایان نامه، دانشجویان دکتری تخصصی و آن هایی که در کارگاه ها و کلینیک مشغول به فعالیت هستند را در اولویت حضور در دانشگاه و اسکان در خوابگاه ها عنوان کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو