فرهادی با «قهرمان» بهترین کارگردان جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شد

130

1400/8/21

13:16


چهاردهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شامگاه امروز به وقت محلی در استرالیا برگزار شد و جایزه بهترین کارگردان به اصغر فرهادی رسید.

فرهادی با «قهرمان» بهترین کارگردان جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شد

گروه سینمایی هنرآنلاین: «قهرمان» که امسال در چهار رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه از مراسم جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شده بود، در نهایت جایزه بهترین کارگردان را برای فرهادی به ارمغان آورد. هیات داوران «قهرمان» را یک «یک حماسه صمیمی» توصیف کرد.

از سوی دیگر، فیلم ژاپنی «خودرو من را بران» با چهار نامزدی مشترک با «قهرمان» فرهادی توانست دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را ببرد و پیروز بزرگ مراسم آپسا ۲۰۲۱ لقب بگیرد. هر دو فیلم امسال در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشتند که فرهادی جایزه بزرگ را برد و جایزه بهترین فیلمنامه به نماینده ژاپن رسید. «قهرمان» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۲ است.

در مجموع ۱۰ فیلم از ۱۱ کشور و سرزمین جوایز این دوره را به دست آوردند. هیات داوران جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک امسال دو جایزه دوم مشترک هم اهدا کرد؛ جایزه بزرگ داوران به لیا پرسل از استرالیا برای «همسر گله‌دار: افسانه مالی جانسن» و عبدالله محمد سعد از بنگلادش برای «ریحانه».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو